10 500 фирми получиха на електронната си поща уведомление за промяната в режима на подаване на VIES-декларации от началото на 2011 г. От тази годината всички фирми, които са регистрирани по Закона за данък върху добавената стойност (ЗДДС) и са задължени да подават VIES-декларации, трябва да изпращат ДДС-документите си в НАП само по електронен път, припомнят от Националната агенция за приходите (НАП).
Това означава, че тези дружества, които са извършили вътреобщностни доставки, доставки като посредник в тристранна операция или доставки на услуги с място на изпълнение на територията на друга държава-членка през месец декември 2010 г., трябва да подадат до 14 януари 2010 г. по електронен път: 1. VIES-декларацията за тези доставки; 2. Дневниците за покупки и продажби и 3. Справката-декларацията по ЗДДС.
Подаването на ДДС-документи по електронен път е услуга на приходната администрация, която спестява време, средства и нерви на представителите на фирмите. За да се ползва обаче, е необходимо наличието на електронен подпис. Ако представителите на фирмата нямат такъв, то те могат да упълномощят друго дружество, което притежава електронен сертификат (например счетоводна фирма), да подава декларации от тяхно име чрез интернет.
Годишно по електронен път се подават над 1,5 милиона декларации по ДДС, а спестените средства на фирмите, по изчисления на НАП, са в размер на над 1 млн. лв.