От днес Национална агенция за приходите предоставя на клиентите си нови електронни услуги, достъпни с квалифициран електронен подпис (КЕП), позволяващи подаване по електронен път на искане за издаване на удостоверение съгласно чл. 87, ал. 10 от ДОПК от възложител по ЗОП и на искане за издаване на удостоверение съгласно чл. 87, ал.11 от ДОПК от компетентен орган по комплексно административно обслужване (КАО), както и заявяване на начините на получаване на издадените удостоверения.
Услугите са достъпни през Портала на НАП за електронни услуги.
Новите електронни услуги целят значително облекчаване на обмена на информация между административните органи в страната и като очакван резултат по-бързо и качествено обслужване на граждани и фирми и са предназначени за всички администрации, в качеството им на възложители по ЗОП или на компетентни органи по КАО.
За да бъдат използвани електронни услуги от възложителите по ЗОП и от компетентните органи по КАО, следва да е подадено Заявление за ползване на електронните услуги на НАП от задължено лице и потвърден пълен/частичен достъп до услугите на НАП или заявление за ползване на електронните услуги на НАП от упълномощено лице със заявен и потвърден пълен/частичен достъп до групата "Подаване на искане от възложители по ЗОП/компетентни органи по КАО".
Лицата, притежаващи качество на възложители по ЗОП/компетентни органи по КАО и имащи към момента на стартиране на услугата пълен достъп до електронните услуги на НАП с КЕП на задължено лице, предоставен в резултат на еднозначното им определяне като собственици, представляващи и управляващи субекта, получават автоматично достъп и до новата група.
В случаите, в които лицето заявител няма достъп до новите електронни услуги, е необходимо да подаде Заявление за подаване на документи по електронен път и ползване на електронните услуги предоставяни от НАП с КЕП на задължено съответно упълномощено лице.