Новият подход на Националната агенция за приходите (НАП) при събирането на дългове - чрез стимули за доброволното изпълнение и чрез личен контакт, е увеличил събираемостта на просрочените задължения към бюджета. Това съобщи изпълнителният директор на НАП Галя Димитрова по време Международния конгрес на Федерацията на националните колекторски асоциации (FENCA) и цитирана от пресцентъра си.
Към 31 август 2017 г. 95% от декларираните задължения са погасени в рамките на текущата година. Освен това събраните просрочени дългове през тази година са с 864 млн. лв. повече от 2016 г.
Новият подход на приходната администрация се фокусира върху стимулирането на доброволното изпълнение на задълженията чрез изпращане на електронни съобщения, контакт по телефона, срещи с клиенти и водене на преговори "лице в лице", поясни Димитрова. Партньорското отношение към фирмите с временни финансови затруднения, е от съществено значение за подобряване на резултатите в сферата на събирането на просрочените дългове, допълни тя.
Данните на НАП сочат, че близо 60% от клиентите на администрацията погасяват изцяло или частично дълга си, след като получат електронно съобщение от приходната администрация. Същото правят и 45% от тези, с които са проведени преговори по телефона.
Опитът на НАП показва, че след контакт чрез имейл или телефон за конкретно задължение, клиентите на приходната администрация погасяват не само него, но и други свои данъчни и осигурителни дългове. По този начин в бюджета от началото на годината до 31 август са внесени 230 млн. лв., информира пресцентърът на агенцията.