Националната агенция "Пътна инфраструктура" (НАПИ) ще предложи на правителството цялостна програма за състоянието, поддържането и ремонтите на мостовете и другите инженерни съоръжения по републиканските пътища, която да се обезпечи финансово и да се реализира поетапно във времето. Това каза днес пред БНР директорът на Областно пътно управление - София инж. Живко Недев, съобщиха от агенцията.
Той информира за задачите на назначената от изпълнителния директор на НАПИ инж. Янко Янков постоянна комисия по мостовите и инженерните съоръжения, която да направи пълен анализ на състоянието и необходимите мерки, които следва да се предприемат по поддръжката и ремонтите на мостовия парк и другите инженерни съоръжения по републиканските пътища. До края на август комисията ще представи на изпълнителния директор предварителния доклад и на негова база ще предложим на правителството програма, която да започнем да изпълняваме във времето. Повече от 3500 са инженерните съоръжения по републиканската пътна мрежа - мостове, виадукти, тунели, малки съоръжения и големи - над 20 м., каза още инж. Живко Недев.
Директорът на ОПУ - София съобщи, че до края на летния сезон се планира да започне и приключи ремонтът на моста на р. Нишава по третокласния път при с. Калотина. Той подчерта, че НАПИ работи с ограничен финансов ресурс, но областното пътно управление е направило анализ на състоянието на моста и е докладвало в централната администрация. От два месеца в ОПУ - София усилено се работи по този казус, каза инж. Живко Недев, и до двадесетина дни се надявам да получа разрешение за стартиране на процедурата, като планираме в периода от юли до септември да започнат и да завършат ремонтните работи и мостът да изглежда като нов.
На около 300 хил. лв. се оценява стойността на реновирането и ремонта на моста на р. Нишава при с. Калотина.
Инж. Недев съобщи, че ОПУ - София стопанисва около 1 500 км републикански пътища, чието състояние пряко касае най-малко 2 млн. граждани и е най-голямото областно пътно управление в страната. На територията му се намират участъци от двете магистрали, Околовръстния път на София, някои от най-натоварените пътищата към Самоков, Перник, Петрохан, границите, участък от път I-6 (Подбалканската линия) и други натоварени пътища от републиканската мрежа.
Той разясни и критериите, по които Областните пътни управления изготвят предложенията си за включване на обекти в Ремонтната програма на НАПИ, в това число и за третокласните пътища в страната. На първо място отчитаме трафика, натоварването, реалното експлоатационно състояние, аварийност и други фактори и на тази база избираме кои обекти следва приоритетно да влязат в годишните ни ремонтни програми, обясни още директорът на Областното пътно управление в София.