НСИ отчита стабилизация на потребителското доверие в началото на последното тримесечие

04.11.2016 | 12:25
по статията работи: econ.bg
По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца преобладават предвижданията, че тя ще продължи да се увеличава
НСИ отчита стабилизация на потребителското доверие в началото на последното тримесечие
Снимка: под лиценза на creative commons

През октомври 2016 година общият показател на потребителско доверие в България остава приблизително на равнището си от юли, когато доверието на потребителите се сви слабо с 0,6 пункта спрямо началото на пролетта, показва последно проучване на Националния статистически институт (НСИ). Въпреки това индексът на потребителското доверие остава недалеч от неговия 9-годишен пик, достигнат тази пролет (най-високо ниво от 2007-а година насам).

Оценките на потребителите относно развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и очакванията за следващите дванадесет месеца, са леко влошени спрямо предходното наблюдение на статистиката.

В същото време има известна позитивна промяна в оценката на потребителите за финансовото състояние на техните домакинства през последните дванадесет месеца, като очакванията на живеещите в селата са тази положителна тенденция да продължи и през следващите дванадесет месеца, докато населението в градовете е по-негативно настроено спрямо три месеца по-рано.

По-неблагоприятни спрямо юли са оценките на потребителите за изменението на потребителските цени (за повишение на инфлацията) през предходните дванадесет месеца, като техните инфлационни очаквания се запазват и за следващите дванадесет месеца.

Снимка

По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца преобладават предвижданията, че тя ще продължи да се увеличава.

Последната анкета на НСИ отчита, че потребителите продължава да оценяват икономическата ситуация в страната като неблагоприятна за спестяване, въпреки че техният относителен дял намалява спрямо юли. В същото време обаче се регистрира по-позитивна настройка в намеренията на потребителите по отношение на извършването на разходи за "подобрения на дома" през следващите дванадесет месеца.

Показателят на доверие на потребителите на НСИ е средно аритметичен на балансите на очакванията за развитието през следващите дванадесет месеца на финансовото състояние на домакинствата, на общата икономическа ситуация в страната и на спестяванията на домакинствата и безработицата, като последният баланс се взема с обратен знак.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 19.06   1269 г. – кралят на Франция Луи IX постановява всички евреи, които не носят отличителния знак Звездата на Давид да заплащат глоба. 1829 г. – Руско-турската...