Снимка: Corbis.com
32 златни медала - с 10 повече от миналата година, бяха присъдени на експонати от Международния панаир на потребителски стоки и технологии. Това стана ясно на церемонията по връчване на най-престижните пазарни отличия в България, която се състоя на 14 май вечерта в Конгресния център на Панаира. По-големият брой на медалите показва, че българските фирми не се отказват да развиват своите производства, въпреки кризата. Миналата година комисията, която оценява експонатите, въведе по-стриктни кретирии и ги изравни с европейските стандарти. Тогава бяха връчени по-малко отличия заради повишените изисквания към качеството на изделията.
Представители на фирмите производители на наградените продукти получиха златните медали и дипломи от кмета на Пловдив Славчо Атанасов, областния управител на Пловдивска област Тодор Петков, председателя на Централната комисия за златните медали Ивелин Буров, изпълнителния директор на Международен панаир Пловдив Богомил Бонев и Иван Соколов, главен директор на националния изложбен център.
Сред отличените иновативни продукти 29 са български, а 3 - на чуждестранни производители. Най-много награди бяха отредени в категорията „Хранителни стоки и продукти" - 16. След нея е „Парфюмерия и козметика" - общо 7 отличия. На трето място е раздел „Оборудване за хотели, ресторанти, барове, търговски обекти. Домакинска и битова техника" с 5 медала, от които 3 отидоха при чуждестранни изложители, участващи в "Пролет 2009". Това е още едно доказателство за силния старт на изложбата "Хорека Пловдив", която се проведе за първи път на изложението.
15 експерти от държавни ведомства, национали браншови сдружения и бизнес организации бяха включени в четирите работни групи, които оценяваха изделията от отделните браншове, съобщиха от Пловдивския панаир. Председател на централнатакомисия за провеждане на конкурса „Златен медал и диплом" е Ивелин Буров, председател на УС на Българския институт за стандартизация.
"Златните медали" от Международния панари на потребителски стоки и технологии винаги са били престижна награда за новаторство. Днес обаче тя има по-висока стойност, защото е знак за победа, извоювана в тежки условия, изтъкна главният директор на Панаира Иван Соколов при откриването на церемонията.
"Не само победителите, а всички номинирани с основание могат да се гордеят, че не са свили платната по време на буря. Искам да пожелая на всички кураж и успехи, за да запазят своите пазарни позиции и да станат част от подема след кризата.", каза още той.
Своята традиицонна награда за дизайн "Кристален Тетраедър" присъди и Националната асоциация за дизайн и реклама. В раздела за най-хубав панаирен щанд тя бе дадена на IFM Elektronic за експозицията на Wolfgang Petsch.
Призът за дизайн на продукт спечелиха Даниел Кох и Бернардо Ботелл за серията професионални перални машини Schultness Spirit Industrial WSI.
За най-добър дизайн на опаковка бе отличен Божидар Трифонов за козметичната анти акне серия Биле-GD на фирма ЕТ Боди-Д-Добри Добрев.