Активите на Банка ДСК и на дъщерните й дружества имат значителен принос в активите на групата ОТП, които са увеличени с 28.4% спрямо м. г. Това отчете д-р Шандор Чани, председател и главен
изпълнителен директор на Банка ОТП на третото национално съвещание на финансовата група ОТП на 20 март в Будапеща, съобщиха от Банка ДСК. На съвещанието тя беше представлявана от Красимир Ангарски,
председател на УС и главен изпълнителен директор. Във връзка с резултатите и задачите на членовете на банковата група д-р Чани отдели подробно внимание на ДСК - най-голямата българска банка на
населението, чийто 100-процентов собственик стана Банка ОТП от 1 октомври м. г.
Най-голямата българска банка на населението заедно с дъщерните си предприятия /пенсионния й фонд, фирмата за охранителна дейност и превоз на ценности и туристическото й дружество/ според одитирания
отчет достигна активи 2.386 млрд. лв. /1.210 млрд. EUR/. Групата ОТП според предварителния отчет по Унгарските счетоводни стандарти постигна 3511.2 млрд. форинта /13.5 млрд. EUR/, което е ръст от
28.4% спрямо м. г. Наред с дъщерните фирми в Унгария групата ДСК с миналогодишната одитирана нетна печалба, възлизаща на 45. 526 млн. лв. /23.27 млн. ЕUR/, допринесе банковата група на ОТП да
увеличи с повече от 51% печалбата си след платени данъци. Тя възлиза на 83.1 млрд. форинта /320 млн. EUR/. ДСК приключи с рекордна печалба миналата година. Възвръщаемостта на активите /RОА/ беше
2.18% /Банка ОТП: 2.78%/. Възвръщаемостта на капитала /ROE/ е 17.2% /Банка ОТП: 30.5%/, а показателят за съотношението разходи-приходи - 62.5%
/Банка ОТП: 54.1%/ в края на 2003 г.
Д-р Шандор Чани, който е председател и на надзорния съвет на Банка ДСК, представяйки стратегията й за 2004-2008 г., подчерта следните цели: тя да постигне над 100 млн. ЕUR печалба след платени данъци, 50% съотношение разходи-приходи и с 18% дял на банковия пазар според активите Банка ДСК да стане най-голямата и най-ефикасната българска банка. Чани предвижда още Банка ДСК да постигне 8-10% пазарен дял в сегмента на фирменото кредитиране и така да стане едно от първите три финансови предприятия, както и придобивайки 80-процентов показател за удовлетвореност на клиентите, тя да се развие като най-уважаваната универсална банка на България. /в-к пари