Над 2.3 млрд. евро ще струват "Хемус", "Струма" и "Черно море"

24.01.2011 | 13:09
по статията работи:
До 6 месеца ще бъде създадена държавна компания за стратегически инфраструктурни проекти. В страната вече са регистрирани над 3 милиона МПС, като от тях около 2,5 млн. са автомобили
Над 2.3 млрд. евро ще струват "Хемус", "Струма" и "Черно море"

До 6 месеца ще бъде създадена държавна компания за стратегически инфраструктурни проекти, съобщи днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев. Той представи приоритетите на правителството в пътния сектор до 2020 година. Те включват строителството на 7 магистрали, 7 скоростни пътя, два моста над река Дунав и тунел под връх Шипка.

До месец - месец и половина приоритетите ще бъдат обсъдени с всички заинтересовани страни от пътния сектор. След това предложенията ще бъдат внесени за одобрение в Министерския съвет и парламента.

Сред стратегическите проекти са магистралите"Хемус", "Струма" и "Черно море", с които ще се занимава новата държавна компания. За строежа им ще им ще трябва да бъдат намерени между 2,3 - 2,5 млрд. евро в периода 2014 - 2020 година.

5,5-6 млрд. евро са необходими на България за същия период за постигане на едно средноевропейско ниво на пътната мрежа у нас, каза министър Плевнелиев, предаде Dariknews.bg. Той обясни:

От тези пари ние имаме 1 млрд. на разположение по ОП "Транспорт" за периода 2007-2013 година. Надяваме се за периода 2014-2020 година да защитим една по-ясна, по-видима, по-мащабна сума. Трите най-стратегически проекта за 2014-2020 г.: "Хемус" струва 1,2 млрд., "Струма" струва 1,1-1,2 млрд., "Черно море" струва около 450 млн. Това са проекти за около 2,6 до 3 млрд. евро.

Над 60 компании са закупили тръжна документация за участие за лот 1 и лот 2 на "Марица". Магистралата ще бъде сглобена чрез три източника за финансиране.

Голяма грешка, че лот 3 на "Струма" е изваден от европейското финансиране от предишното правителство, каза Плевнелиев, който гарантира, че магистралата е изключително важна за България. Той добави, че през тази година за проекта ще се работи с всички нива в ЕК, за да може до май 2012 г. да има концепция за бюджета, предаде Агенция "Фокус".

В България сега на 1000 кв.км се падат 3,8 км магистрали и по този показател сме на последно място в ЕС. В същото време Германия на 1000 кв.км площ има 32 км магистрали, Италия - 28 км, Австрия - 19 км, Словения - 14 км в Литва - 6 км.

Ако направим нашите седем магистрали, ще сме в средата на тази статистика, каза Плевнелиев. Той допълни, че амбицията на кабинета е до края на мандата си да направи 288 километра магистрали. Друга амбиция на сегашният кабинет е да построи 7 магистрали до 2020 г.

Освен аутобаните, правителството предвижда да изгради и 7 скоростни пътя. Това са трасета с четири ленти - по две в едната и другата посока. Единият ще бъде от Видин до Ботевград - 185 км, като се предвижда за една част от него ще се ползват средства по ОП "Транспорт". За 65 км ще стартира тръжна процедура за 132 млн. евро през тази година.

Другият скоростен път е от Дунав мост при Русе до Маказа, което ще струва 542 милиона евро за 261 километра.

Предвижда се скоростен път Русе - Шумен, който ще е дълъг 105 километра и ще струва 200 милиона евро. Следващият е Гюешево - София с дължина 85 километра. Трасето ще ни струва 220 милиона евро. Ще се построи и скоростен път Рила, по който товарните камиони от средиземноморските пристанища ще се отклоняват за магистрала "Тракия". За "Рила" ще са нужни 420 млн. евро за изграждането на 143 км. Предвижда се и строителството на пътя Варна - Дуранкулак, който ще направи връзка между Варна и Констанца, уточни Плевнелиев. Последният скоростен път е Пловдив - Асеновград с дължина 25 километра. Трасето ще струва 40 милиона евро.

В страната вече са регистрирани над 3 милиона МПС, като от тях около 2,5 млн. са автомобили. Една от причините за лошото състояние на пътищата, е че камионите са се увеличили до 291 хиляди, увеличил се е и транзитът. Камионите вече са много по-тежки и натоварват много пътната настилка, отчете министър Плевнелиев, цитиран от БТА.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 24.04   1479 г. пр.н.е. – Тутмос III става фараон на Египет. 1184 г. пр.н.е. – Гърците влизат в Троя с помощта на Троянски кон (по предания). 1771 г. –...