Над 207 хил. фирми са подали декларации за безопасни условия на труд

12.07.2010 | 10:12
по статията работи:
От общия брой декларации 42% са подадени по електронен път
Над 207 хил. фирми са подали декларации за безопасни условия на труд

207 267 предприятия с 2 269 739 заети лица или 94% от работодателите изпълниха изскването и подадоха Декларацията по чл. 15 от Закона за здравословни и безопасни условия на труд (ЗЗБУТ) в законоустановения срок до 30 юни тази година. Това става ясно от информация на Главната инспекция по труда.

Високият относителен дял на подадените декларации се дължи на специално разработеният за целта удобен и бърз софтуерен продукт, въведеното улеснение за подаване по  електронен път  и отличната организация за приемане и обработване на декларациите.

От общия брой декларации 42% са подадени по електронен път. Най-много декларации по електронен път са подадени в София (60%), Пловдив и Стара Загора - по 50%, Русе (43%), Варна (47%), Благоевград (44%) и В. Търново (35%) и т.н.

Структурата на предприятията съгласно подадените декларации е както следва:

  •  до 9 заети лица - 157 513 бр. или 76%;
  • от 10 до 49 заети лица - 40 232 бр. или 19%;
  • от 50 до 249 заети лица - 8 089 бр. или 4%;
  • 250 и над 250 заети лица - 1 433 бр. или 1%.

Най-висок е относителният дял на декларациите, подадени от икономически дейности "Търговия на дребно" - 28%; "Ресторантьорство" - 8%; "Търговия на едро" - 7%; "Други персонални услуги" (пране, химическо чистене, фризьорски и козметични услуги и др.) - 6%; "Сухопътен транспорт" - 5% и т.н.

Към настоящия момент 82% от подадените декларации са одобрени. В Публичния регистър на интернет страницита на Главна инспекция по труда са публикувани 32% от постъпилите и обработени декларации. Обработката на останалите продължава.

Данните от подадените декларации дават възможност за получаване на информация относно:

  • Структурата на предприятията по икономически дейности;
  • Териториалното разположение на предприятията, броят на обектите за контрол, броят на заетите в тях лица, характерът на дейността и др.;
  • Броят на заетите лица по икономически дейности;
  •  Обектите с най-големи потенциални рискове за здравето и живота на работещите, което ще позволи контролът да се насочи към тези предприятия с цел повишаване ефективността на инспекционната дейност и предприемане на мерки за подобряване условията на труд;
  • Състоянието на предприятията по отношение на организацията и управлението на дейността по безопасност и здраве при работа;
  • Условията на труд, свързани с осъществяваната дейност, броят на работещите при неспазени хигиенни норми - шум, вибрации, химични агенти и други.

Ръководството на Главна инспекция по труда благодари на хилядите работодатели, които проявиха отговорност и изпълниха изискването на Закона за здравословни и безопасни условия на труд.

Събраните данни ще позволят да се увеличи ефективността на контролната дейност и за предприемане на мерки за подобряване  условията на труд в българските предприятия.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 21.03   1191 г. – Целестин III става римски папа. 1201 г. – Българо-византийски войни: Започва Обсадата на Варна. 1590 г. – Персийско-османска война...