Само за първото полугодие на 2009 г. в Комисията за защита на потребителите (КЗП) са постъпили над 4000 жалби и сигнали от граждани, а тенденцията е те да се увеличават непрекъснато. Това съобщи председателят на комисията Дамян Лазаров, предаде БГНЕС.
Основните жалби на българските потребители са свързани с дефекти на мобилни апарати, качеството на закупени мебели и др.
В началото на лятото е имало сигнали за нарушения по плажовете от действията на концесионерите. От комисията очакват повечето жалби и сигнали през август да бъдат за предлагане на туристически услуги.
С цел оптимизиране на дейността си КЗП стартира проект по Оперативна програма "Административен капацитет" за половин милион лева. Очаква се реализацията на проекта да доведе до по-добър контрол върху дейността на администрацията на КЗП. Срокът на изпълнението му е 18 месеца, а конкретна цел - по-бързото обработване на потребителските сигнали.