Над 5300 са автосервизите в сивия сектор в страната

23.02.2018 | 12:20
по статията работи: econ.bg
Според данните за пътните инциденти за 2015-а година над 25 на сто от катастрофите са станали по технически причини, но колко са заради некачествени ремонти не е ясно
Над 5300 са автосервизите в сивия сектор в страната
Снимка: БГНЕС

Нов закон ще регламентира работата на автосервизите, поставяйки правила и изисквания на дейността им.

В момента според неофициални данни над 80 на сто от колите се ремонтират от квартални и полулегални, нерегламентирани сервизи. В сивия сектор попадат над 5300 сервиза в страната, а в София са 1500.

Според данните за пътните инциденти за 2015-а година над 25 на сто от катастрофите са станали по технически причини, но колко са заради некачествени ремонти не е ясно, съобщава bTV.

Идеята на закона е да се регламентира какво е автосервиз и да се опише, че ремонти дейности по автомобила се извършват само в сервиз. Камарата на автосервизите не е против малките сервизи, искаме да им помогнем да излязат на светло и да предлагат по-качествени услуги, поясни автомобилният състезател.

Малките и средни сервизи се опасяват, че изискванията, които ще бъдат заложени за базата и обучението на персонала, ще са толкова високи, че част от сервизите ще изчезнат. Това коментира депутатът от БСП Николай Тишев. Според Иван Вълков, депутат от ГЕРБ, със закона ще има нужната регламентация, защото в момента цари пълна анархия.

Според левицата, ако сервизите не издават касови бележки това е проблем на НАП, ако работят хора без договори, е проблем на Инспекцията по труда. „В изискванията ще има заложени параметри как да изглежда един сервиз. Колко да е голям. Ако се заложат условия да е минимум 5 метра висок, то малките сервизи ще окапят”, категоричен е Тишев.

„Трябва да има някакви условия, трудовият закон го изисква. Нерегламентираните сервизи не могат да бъдат проверявани - те казват, че извършват услугата за собствени нужди. Законът иска регистрация, не лицензиране”, обясни Вълков.

Тишев е категоричен, че регистрацията означава лицензиране - трябва да си одобрен и да получиш удостоверение за регистрация. Освен това не само автомобилната администрация ще проверява, но и браншовата организация - това е конфликт на интересни, добави той.

Той посочи още един проблем – бюрокрация и увеличаване на административната тежест – всеки ремонт ще трябва да се подава онлайн в автомобилната администрация.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 11.11   307 г. – Лициний става римски император. 1572 г. – Датският астроном Тихо Брахе открива свръхнова в съзвездието Касиопея. 1611 г. – Сключен е...