Снимка: Econ.bg
Над 6500 са автобусите на възраст над 15 години, които са получили лиценз за вътрешни превози, информира Dariknews.bg. Оказа се, че в българското и европейското законодателство няма текст, който да ограничава тяхната възраст.
„Тя (регулацията за стари автобуси) може да се въведе със закон, защото законите все пак се следят от Европейската комисия, а издаването на лиценз вече е работа на ИА „Автомобилна администрация". Явно че има много компромиси и то компромиси, които се допускат на регионално ниво, където е занижен контролът, където цари „добро взаимодействие" в ущърб на сигурността", каза председателят на транспортната комисия в НС Йордан Мирчев.
Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация" ще изпълни волята на законодателя такава, каквато е, каза от своя страна шефът на агенцията Володя Киров. Това, което може да се направи, е диференциране и екологични такси, каза още той и призова да се говори за онова решение, което да бъде записано в нормативен акт. Киров допълни, че би адмирирал да се возим на нови автомобили, на нови автобуси.