Станаха известни победителите в конкурса за най-добри постижения в областта на връзките с обществеността в България, PR Приз за 2020. Традиционният конкурс и церемония, които 20 години събират общността при всякакви условия и обстоятелства, бяха пренесени изцяло в онлайн среда. 74 проекта се състезаваха в 14 категории за отличията на 20-то издание на най-стария конкурс за постижения в сферата на комуникациите.
„Необичайната ситуация тази година ни постави пред предизвикателството да се променим и да направим различен конкурс или да го отложим. Спомнихме си думите на Харари, че „единственото сигурно нещо в хода на историята е, че всичко се променя“ и поехме риска да направим един различен юбилеен 20-ти ПР Приз. Смятам, че активността на колегите и нивото на кампаниите доказва, че не сме сгрешили. Нашата професия трябва да е образец за бързина, гъвкавост и адаптивност към промените. Щастлива съм, че заедно с колегите от гилдията го доказахме.“, заяви Илияна Захариева, председател на БДВО.
Най-оспорвани тази година бяха категориите „Кампания за устойчиво развитие” и „Специално събитие“, в които се конкурираха по 12 проекта, и категориите „Вътрешни комуникации“ и „Комуникационен проект на продукт или услуга“, където премериха сили по 8 проекта.
За най-добра „Кампания за устойчиво развитие“ беше обявена „Гледай реклами с кауза“, реализирана от А1 България. На второ място беше класирана кампанията „Роботим в А1 / Robotim@A1“, отново на А1, а трета награда отиде в Лидл и Key Experts Group за кампанията „Ти и Lidl за по-добър живот“.
В категория Специално събитие беше отличено събитието „5G на живо без нито един пострадал гълъб“ на A1 България, на второ място - Мобилното приложение Е- SOS, на ПР агенция „ОТ-ДО Консулт“ за VIVACOM, което спечели признанието на планинарите сред комуникационната общност и на трето място събитието „Режисьори на успеха“ на А1.
В оспорваната категория „Вътрешни комуникации“ екип Синьо на ОББ взе първа награда за „Екип Синьо преминава на зелено“ - проект, с който ОББ спечели 9 нови гори за България. С втора награда беше отличен проектът „Заедно напред“ – един екип, една банка“ на Пощенска банка и Proximity Sofia/ BBDO Group, които категорично в годините показват успешната формула на устойчивите партньорства. За същия проект „Заедно напред“ екипите бяха отличени с второ място в категорията за изграждане на работодателска марка, както и с първо място в категория Корпоративна комуникационна кампания. Проектът на А1 „Office Sweet Office“ взе трето място за „Вътрешни комуникации“.
A1 взе първо и трето място в категорията „Комуникационен проект на продукт или услуга“, сътоветно за „Wallet – Телефонът ти става портфейл!“ и „А1 Xplore TV - новата интерактивна телевизия!“. Второто място в категорията заслужи проектът на ДЗИ Дигитално мастило.
В категория „Комуникационен проект в неправителствения сектор“ първо място грабна „Мисия платено“ на ПР 2 за Асоциация на колекторските агенции в България, втора награда отиде за проекта „Театър пред театъра 2019“ на Народен театър "Иван Вазов", осъществен от ПР специалистите на Народения театър. За изключителната си работа те получиха и специалната награда на Комисията по професионална етика. Проектът „Твоето бъдеще е тук. Успехът е в България.“ на Сдружение с нестопанска цел „Твоето бъдеще е тук.“ беше класиран на трето място.
За най-добър Комуникационен проект в публичния секторбеше обявен „Lehren ist Cool“ на Пи Ар Пойнт за Гьоте-институт България. С второ място беше отличен проектът на Съюза на пивоварите в България (СПБз ,,Спортът е по-добрият начин децата да пораснат“.
За най-добро справяне с „Кризисни комуникации“ бяха отличени А1 за „Работа и дигитална солидарност по време на извънредно положение“, следвани от убедителната „История за една очаквана и една неочаквана криза GREAT“ на УниКредит Булбанк, реализиран от екип на банката и комуникацията на Job Tiger в пандемична обстановка – преобразяване на най-големия кариерен форум в България „Национални дни на кариерата“, класирана на трето място.
Най-силната Дигитална кампания се оказа „Черен петък 13“ на ДЗИ. На второ място беше класирана „Академия за котки инфлуенсъри“ на All Channels Communication за Purina One Nestle България, а социалната кампания #стигамрънка на Career Show взе трето място в категорията и второ за кампания с инфлуенсъри.
Най-убедителни в Изграждането на работодателска марка/ Employer Branding бяха Accenture България с проекта „Равни в работата, заедно в успеха“, реализиран от Параграф 42, който беше отличен и с второ място в категорията Корпоративна комуникационна кампания. Проектът „Върни се в България, добра оферта е“ на proof. за TELUS International Europe Bulgaria, беше отличен с трето място и в двете категории – работодателска марка и корпоративна комуникационна кампания.
Победител в категория „Имиджмейкинг и/или кампания с инфлуенсъри“ е УниКредит Булбанк с „Позициониране на Теодора Петкова, CEO“. На трето място е кампанията на Mastercard и Маккан Ериксон София „Вкусът на дома.“, които получиха и специалната награда на сп. Мениджър.
ИнтерИмидж, агенция за ПР и корпоративни комуникации, беше обявена за Комуникационна агенция на годината. „Фактът, че дълго чаканата церемония на ПР приз се провежда онлайн, че всеки от нас се включва откъдето е в този момент доказва, че ние, ПР-ите, сме професията на бъдещето - гъвкави, динамични и ‘промените са в природата ни’. Нека вървим все така, обединени като бранш напред, и преминаваме здрави и още по силни пред предизвикателствата на времето, в което живеем. Наградата е огромна чест, ангажимент и задължение за екипа ни!“, сподели Катя Владимирова, СЕО на ИнтерИмидж.
Специалната награда на КРИБ отиде при екипа на Key Experts Group и Алианц България за проекта "Живи и здрави".
За втора година студентските отличия се свързват с работите им в конкурса за стипендия на името на проф. Петев, които тази година бяха на тема „Залезът на ПР-а и възходът на...?“ Отличията бяха обявени от Тодор Петев, син на професора и са за Миглена Романова, стипендиант на БДВО, и Димитър Копаранов.
Тази година А1 триумфира на ПР Приз с общо 9 награди в различни категории, като ПР екипът на компанията отнесе заслежено и наградата за „Вътрешен комуникационен отдел на годината.“