"Потребителите трябва да бъдат внимателни, когато избират хранителни и козметични продукти с етикет "био. Това коментира председателят на сдружение „Агролинк" Светла Николова по време на Втория Био Форум "Качество и сертификати по пътя към потребителя".
От 1 юли миналата година има прието от ЕС задължително лого за биохрани. Ако хранителният продукт няма необходимия сертификат, алтернативата е да се купува директно от селските стопани, в случай че познаваме тяхното стопанство, обясни Николова. Според нея в България през последните години има значителен интерес към преминаването от конвенционално към биопроизводство.
Николова заяви, че над 90% от българската биологична продукция се изнася. Много малко от нея е за родния пазар и това се вижда във всеки биомагазин у нас, пише Dariknews.bg.
В различните страни през различните етапи на развитие на биологичното производство е имало различни темпове на растеж - 30%, 50 на сто, а в началото и 100%. "В момента у нас сме на етап, в който растежът е бърз", допълни председателят на сдружение "Агролинк".