Всеки четвърти чуждестранен турист, почивал през миналата година в България, е бил румънец. Черноморските и планинските ни курорти през 2011 година са били посетени от над 980 400 румънци. През 2012 г. се очаква 10 % ръст на туристи от тази дестинация нас. Това съобщи вчера във Велико Търново ресорният зам.-министър в МИЕТ Иво Маринов.
Старата столица домакинства двудневен форум на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма, Българския съюз по балнеология и спа туризъм и Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация. Пред повече от 60 румънски туроператори в хотел "Янтра” България беше представена като модерна целогодишна туристическа дестинация. Последната среща, на която страната ни е презентирана пред румънските туристи, е била преди 2 години в Букурещ. В резултат на нея гостите от северната ни съседка се увеличиха с 4,6 %. От срещата във Велико Търново очакваме 10 % ръст, посочи заместник-министър Маринов. Румъния, Гърция и Германия са страните, от които посрещаме най-много туристи.
Румънците познават българските летни ваканции и планинските курорти. Целта е да ги насочим към вътрешността на страната като ги привлечем с културния туризъм, балнео- и спа, кулинарния и винения туризъм, обясни Маринов. Ще се разчита и на транзитно преминаващите румънци към Гърция и Турция, които да бъдат задържани за по една или две нощувки у нас, пише в днешния си брой вестник "Янтра ДНЕС".
Румънците са преобладаващите чуждестранни туристи във Велико Търново. През миналата година старата столица е посетена от около 100 000 румънци, които са 27 % от туристопотока, каза кметът Даниел Панов. Северните ни съседи обичат Велико Търново за уикенд туризъм и ваканциите по великденските и Коледните празници.
През м.г. отчитаме ръст на туристите от 14,3 %, което е близко до рекордните показатели през 2008 г., посочи градоначалникът. Оперният фестивал "Сцена на вековете” става все по-популярен на румънския туристически пазар. 30 % от онлайн продажбите на билети за фестивала са направени от румънци, посочи Панов. От миналата година В. Търново активно се рекламира на румънския пазар.