Служителите в железопътния сектор остават в пълна стачна готовност. Това заяви за Econ.bg председателят на жп синдиката към КНСБ Петър Бунев, след като днес той е провел поредната среща в Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). Обект на дискусия е бил сключеният в началото на декември меморандум между Световната банка и правителството. Обсъдена е и специална клауза в договора, с която се предвижда да бъдат намалени с 30% разходите за персонал в БДЖ. От синдиката определиха договора като „античовешки" и настояха да бъдат оповестени повече подробности по подписания меморандум.
Като цяло Бунев е останал доволен след проведената днес среща, но заяви, че разговорите продължават и има още детайли, които да се доуточнят. Предвижда се срещите с ръководствата на НКЖИ и "Холдинг БДЖ" да продължат на 3 и 4 януари, а на 5 януари да бъде подписан договор между двете компании и синдиката, свързан с готвеното съкращение на персонал.
Междувременно от регионалната секция на жп синдиката на КНСБ в Горна Оряховица заявиха, че около 65% от работещите в българската железница са изразили готовност за участие в национален протест, предаде в. "Борба".
Причините за подобна реакция са няколко, заяви Дечко Гърков, председател на Регионалния синдикален съвет на КНСБ в Горна Оряховица и заместник-председател на Синдиката на железничарите. Според него в момента се подготвя трета поред реформа в БДЖ, тъй като при първите две са допуснати много грешки и фактически няма резултат.
Замислени са промени, които ще засегнат само човешкия ресурс. Не можем да одобрим подобен ход, проектиран от ръководствата на НКЖИ" и „Холдинг БДЖ", категоричен е синдикалният активист.
Синдикалистите не били информирани за клаузата в меморандума със световната финансова институция, при първата среща с представителите от Министерството на транспорта, бордовете на двете компании и пратениците на Световната банка.
Повече подробности от интервюто с председателя на жп синдиката към КНСБ Петър Бунев очаквайте в новата рубрика на Econ.bg - "Видео".