Над сто сигнала са подадени в т.нар. витруални приемни на Комисията за защита на потребителите (КЗП) - специалните телефонни кабини, които бяха поставени по морето за летния сезон и чрез които могат да се подават сигнали за различни нарушения. Това съобщи председателят на КЗП Димитър Маргаритов пред БНТ.
"Най-често сигналите са за несъвпадане между обещаното и това, което на практика се предлага, за нарушения на плажа и в търговските центрове и алеи. Хората реагират, това е добре", коментира Маргаритов. Той посочи, че в момента по Черноморието почиват стотици хиляди туристи и на фона на техния брой сигналите са малко. По думите му обаче е добре, че потребителите и медиите обръщат внимание на конкретни случаи, защото така се помага за повишаването на качеството на услугите.
"Проблемите понякога са свързани с немарливост от страна на търговците, с това, че търговецът се опитва да представи своя обект като много атрактивен в интернет или по друг начин. С това, че се предлагат СПА центрове или други услуги, а когато отидете на място, се установява, че това далеч не е истина", добави Маргаритов.
Той коментира и случай, при който в заведение в Кранево била наложена такса "Желание на клиента". По думите му в момента се извършва проверка и ако бъде установено, че такава такса е била начислена, това е нарушение, за което се предвижда глоба от 500 до 3 хил. лева.