Макар и само с една линия засега, софийското метро може да се уреди с "бутачи" - служители, които силово да натъпчат всички пътници по спирките във влакчето. Заместник-кметът по транспорта на
столицата Велизар Стоилов смята, че на софийско ниво вече се е назряла такава необходимост, съобщи Zagrada.bg.
"В часовете пик е много трудно хората да се качат и мисля дали да не назначим служители, които да ги набутват във влакчетата - можем да ги наречем бутачи или набутвачи", каза Стоилов. С пускането на
метрото до "Младост" и между "Надежда" и "Лозенец" "бутачите" щели да станат вече належаща нужда.
Идеята на Стоилов е практически реализирана в Япония - в токийското метро, което обслужва близо 13-милионния мегаполис, работят такива служители, които пакетират пътниците във влакчето - при това с
бели ръкавици.
Столични общински съветници от БСП и НДСВ пък предлагат да се пусне вътрешноквартален транспорт в най-големите комплекси "Люлин" и "Младост", за да превозва гражданите до метростанциите. Росен
Малинов (БСП) смята, че трябва да се премахне и трасето на трамвай №8 през тунела за жилищния комплекс, тъй като точно под тунела минава метрото. Аргументите му са, че така щял да се разшири
капацитетът на пътните платна в тунела и да се облекчи автомобилния трафик към и от центъра в пиковите часове.
Ако се осигури транспорт вътре в кварталите, за да стигат хората до метростанциите, метрото от "Обеля" до пл. "Св. Неделя" например ще се използва на максимални обороти, смята Кирил Арсов
(НДСВ).
В отговор Велизар Стоилов припомни експеримента отпреди 2 години с вътрешния автобусен маршрут №115 в "Люлин", който се използвал от твърде малко пътници.