Най-много бизнес кредити за счетоводни кантори, автомивки, детски центрове, козметични салони

11.08.2010 | 12:33
по статията работи:
Наблюдават се 2 основни тенденции при бизнес ипотечните кредити в периода януари - юни 2010 г.
Най-много бизнес кредити за счетоводни кантори, автомивки, детски центрове, козметични салони

Най-много бизнес кредити през първото шестмесечие на 2010 г. са отпуснати за сектор „Услуги" - счетоводни кантори, детски центрове, автомивки, козметични салони и др. Това показват данните на небанковата институция "Кредитекс & ХипоКредит".

32% от отпуснатите от дружеството фирмени заеми през първото шестмесечие на 2010 г. са за сектор „Услуги" - счетоводни кантори, детски центрове, автомивки, козметични салони и др.

На второ място се нарежда отрасъл "Търговия", основно с хранителни стоки - 24%.

На трето - "Обществено хранене", най-вече квартални ресторанти и заведения за бързо хранене - 21%.

Останалите 23% от отпуснатите от дружеството бизнес кредити са за различни сектори, като с най-голяма тежест е този на довършителните строителни работи и интериорен дизайн.

За периода януари - юни 2010 г. кредитите за оборотни средства в портфейла на "Кредитекс & ХипоКредит" заемат значително по-голям дял от всички отпуснати заеми (68%) в сравнение с предходни години. Кредитите за рефинансиране на задължения към други финансови институции (най-често окрупняване на заеми и разсрочване на краткосрочен заем с дългосрочен) също са с по-висок дял в сравнение с минали периоди (23%). Инвестиционните кредити, кредитите за покупка на жилища, потребителски нужди и др. формират едва 9% от отпуснатите за първото шестмесечие заеми. Наблюдава се спад в средния размер на бизнес кредитите - през тази година той е около 90 000 лв. Това до голяма степен се дължи и на по-премереното „търсене" от страна на кредитоискателите.

От дружеството наблюдават 2 основни тенденции при бизнес ипотечните кредити в периода януари - юни 2010 г. Първо, кредитоискателите са по-предпазливи - не искат на всяка цена „максимално финансиране", а внимателно анализират нуждите, приоритетите и възможностите си за обслужване. На второ място все по-голяма част от фирмите, които се обръщат към дружеството с искане за рефинансиране и окрупняване на краткосрочните им задължения, го правят още преди да са се появили затруднения в обслужването на заемите. Предприемачите все повече преценяват възможностите си в перспектива и преди да е станало „твърде късно" започват да търсят дългосрочен ресурс

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 19.04   65 г. – разкрит е "Пизоновия заговор" срещу император Нерон. 548 г. – Тържествено е осветена базиликата Сан Витале в Равена от 27-ия епископ на...