Увеличаващите се националистическо настроения сред китайските потребители в Интернет карат и самата държава да се придържа към протекционизма, твърди Йорг Вутке, президент на Европейската търговска камара в Китай, цитиран от EUobserver.
„Когато се срещаме с китайски официални лица, те изразяват безпокойство от национализма на потребителите, защото се чувстват отговорни за тези интернет групи”, коментира Вутке. Той добави, че в резултат на тенденцията местните компании стават все по-добри в лобирането пред Пекин и така се стига до забавяне на реформите за свободен пазар, което пречи на чуждестранния бизнес.
Коментарите на Вутке идват седмица преди визитата на председателя на ЕК Жозе Мануел Барозу. На срещата между него и китайския премиер Вен Цзябао ще се обсъждат и търговски теми.