Нова версия на националния туристически сайт www.bulgariatravel.org беше официално представен от Министерството на икономиката, енрегетиката и туризма.
Националният туристически сайт се поддържа на 9 езика, предлага множество мултимедийни приложения, разказва за над 400 туристически обекта и представя девет вида туризъм в страната, като морски, планински, СПА, културен и селски.
Порталът е финансиран от оперативна програма „Регионално развитие" и струва 1,4654 млн. лева без ДДС. Той е изработен от 115 експерти в рамките на седем месеца. Поддръжката му е включена за една година напред. Сайтът се администрира денонощно, каза заместник-министърът с ресор туризъм Иво Маринов.
Освен за изработката и поддържането на сайта, пари ще се дадат и за рекламирането му в социалните мрежи и интернет търсачките като Google и Yahoo, обясни Маринов. Прогнозната цена е за близо 3,5 млн. лева, но според зам.-министъра популяризирането на сайта няма да струва повече от 2 млн. лева.
Освен по европейските програми и от държавния бюджет се отделят суми за популяризирането на България като туристическа дестинация, пише Dariknews.bg.
„Ако говорим само за оперативната програма, там са приключили няколко обекта с различна стойност", каза Ива Маринов, като допълни, че не може да назове точната им сума, но със сигурност са за около 10-12 млн. Извън оперативните програми бюджетът за национална реклама е 8 млн. лева, които са осигурени от държавния бюджет.