Наши туристически реклами ще се въртят в ефира на CNN и "Евроспорт"

13.02.2009 | 13:57
по статията работи: Апостол Апостолов
Представиха 2 национални програми - за еко- и селския туризъм. Над 2.2 млн. лева са заделени за реклама на България в чужди медии
Наши туристически реклами ще се въртят в ефира на CNN и "Евроспорт"
Автор: Апостол Апостолов, Econ.bg

Реклами за българския туризъм ще атакуват ефирното пространство на водещи телевизии като CNN и "Евроспорт". Български кадри ще се появят и в рекламното време на някои руски и румънски телевизии. Това съобщи днес Анелия Крушкова, председател на Държавната агенция по туризъм. Клиповете са на обща стойност 485 000 лева, каза още тя. До края на февруари ще бъдат завършени общо 7 клипа – 3 за зимния туризъм, 3 за културния, еко- и спа туризма и 1 имиджов. 4 от клиповете вече са готови. От средствата, предвидени за реклама на България в електронни и печатни медии, които възлизат на 5.79 млн. лв., над 2.2 млн. лева са заделени за реклама в чужди медии, каза още Крушкова. Рекламна кампания за популяризирането на туризма ни вече е стартирала по няколко наши телевизия. В момента се водят преговори да тръгне клип и по Българската национална телевизия, разкри председателят на ДАТ.

По информация на руската консулска служба, за 2009 г. се предвижда 30% спад на желаещите руснаци да почиват у нас. Само за зимния период е регистриран близо 20% спад на руските туристи. Една от целите на рекламната кампания е по някакъв начин отново да привлечем вниманието им. През май ще стартира и специална рекламна кампания за популяризиране на Черноморието, разкри още Крушкова.

На днешната среща Анелия Крушкова детайлно представи 2 нови национални програми - за еко- и селския туризъм. Те са разработени за периода 2009 -2013 година и са част от цялостната стратегия за развитието на националния туризъм до 2020 година. Вече са сформирани 2 работни групи с представители на държавни ведомства и сдружения в туристическия бранш, които ще осъществяват реализацията на програмите. Ръководител и координатор е Стела Балтова, зам.-председател на ДАТ.

Програмите имат за цел да формулират целите, приоритетите и начините за популяризиране на еко- и селския туризъм. Предприетите действия по разработване на програмите целят да разнообразят туристическия продукт у нас.

"България продължава да разчита на морския и планинския туризъм. Съществуват предпоставки за развитие на селския туризъм, но към момента не са достатъчно експлоатирани", смята Крушкова. Селският туризъм е конкурентоспособен на международния пазар, категорично заяви тя. Според нея страни като Франция, Белгия, Люксембург, както страните в Близкия изток биха се заинтересували от селския ни туризъм. А към екотуризма биха проявили интерес редица страни от Централна и Източна Европа, убедена е Анелия Крушкова.

След като бъдат окончателно оформени и одобрени, програмите ще бъдат качени на сайта на ДАТ за мнения и препоръки. Ще бъде изработен детайлен план за изпълнение на целите. Като последен етап се предвижда те да бъдат внесени с доклад в Министерския съвет. Още днес представените програми ще бъдат обсъдени от представители на туристическия бранш.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 25.11   1120 г. – Белия кораб потъва близо до Нормандския бряг. 1667 г. – Опустошително земетресение в Кавказ причинява смъртта на 80 хил. души. 1741 г. – С...