Основанието, което се опитва да прокара "Бул инс", е по някаква странична наредба. Не знам за какви условия става въпрос, но за да е в сила, по застраховката при злополука трябва да има платена премия и да има констативен протокол от МВР за настъпилата катастрофа. Оттам-нататък се представят смъртни актове и се уточнява кой е наследник – абсолютно проста процедура. Това заяви Златина Стоянова от Асоциацията на застрахованите и пострадалите при ПТП.
Смятаме, че в случая с катастрофата при Своге не е извършван обществен превоз, а става въпрос за споделено пътуване. Няма регулярна линия, няма и "случаен превоз" – всички документи, които ни бяха представени, показват това. Това заяви изпълнителният директор на "Бул инс" Стоян Проданов пред БНТ. На изричен въпрос кои документи липсват, той изброи – пътен лист, фактура, договор. Списъкът в пътуващите е включен в констативния протокол, няма нужда от друг, опонира Стоянова и иронизира по твърдението за споделено пътуване – сигурно възрастните хора са спрели автобуса на стоп. Това, което ни е представено като пътен лист, е за съвсем друго пътуване, възрази Проданов. Чакаме документите, които да докажат, че има обществен превоз, добави той.
Попитан изрично не трябва ли да бъдат платени по 50 000 лева на загинал, както е по закон при сключена застраховка за злополука и след това застрахователят да чака санкции за превозвача, Проданов каза и, че било силно спекулативно да се говори, че "Бул инс" е определила цена на човешкия живот. Ако бъдат представени необходимите доказателства, готови сме да платим, добави той. И подчерта няколко пъти, че съдът е крайният арбитър.
Стана ясно и, че "Бул инс" оспорва пред съда дори плащането от по 10 лева на човек, за което стана ясно вчера (21 май). Вие трябва да платите, а след това можете да обжалвате, но не го правите, подчерта Стоянова относно решението на КФН, че "Бул инс" трябва да плати по 50 000 лева на загинал. А Проданов се оплака, че асоциацията, която представлява Стоянова, била упражнила натиск и заплашила с медийна атака.
На въпрос дали "Бул инс" има пари да плати, отговорът беше, че е смехотворно да се говори, че няма. За последните 10 години сме платили около 1 млрд. лева обезщетения, даде Проданов „доказателство”, че компанията може да плати.
Тези 10 лева бяха последното нещо, което сме очаквали от една застрахователна компания. Ние сме предоставили всички документи към компанията. Това заяви един от пострадалите при жестоката катастрофа край Своге в ефира на Нова телевизия.
Радка Маналова, загубила близка при инцидента, посочи, че разполагат с документи, които са издадени от държавни институции. Изискват се общо четири документа, но след първия срок те (бел. ред. - "Бул инс") поискаха още документи, които заявиха, че ще си получат по служебен път. Близките на пострадалите коментираха още, че документите, които "Бул инс" иска, нямат отношение към инцидента. Те не са наясно и защо след като КФН казва, че всички документи са предоставени, те трябва да събират още такива.
Проданов отново подчерта, че липсват документи, които са необходими за обезщетението.
Илия Тодоров от Асоциация на пострадалите при катастрофи поясни, че документите са ясни и такова е становището на компетентния орган КФН. А вицепремиерът Марияна Николова заяви, че категорично не е съгласна с позицията на застрахователя. Щом един пътник има билет, той има застраховка. По думите й, ако бъде заведено дело към застрахователите, то ще бъде спечелено от пострадалите.