Публичен отчет на Центъра за градска мобилност (ЦГМ), както и за общинските терени, отдадени на частни лица и какво печели общината от тази дейност. Искането беше направено от Анжелика
Цокова от движение ДНЕС във връзка с новата наредба за паркиране в центъра на София, информира БГНЕС.
“Искаме икономическа обосновка за повишаване на цените за паркиране, никой не успя в прав текст да ни обясни какво наложи това увеличение”, коментира Цокова. Искането за отчет на
дейностите и разходите на ЦГМ поискаха и представителите на Фейсбук групата "Не на данък паркинг".
"След като вече 10 години ни баламосват, че с парите ще бъдат построени паркинги, ние питаме колко са общинските паркинги в централната градска част. Не става ясно как са формирани новите цени за
паркиране, общинарите просто решиха да ги увеличат двойно", заяви Емил Йотов, член на групата в най-популярната социална мрежа.
Цената не е отражение на финансовото положение на хората в момента, скокът на тези цени е лишен от смисъл и мотивация. По негова информация (на Йотов - бел.ред.) в момента протестиращите имат срещи
с адвокати, защото частите от наредбата, засягащи размерът на плащанията, са незаконни.
Това е последният шанс преди изтичането на гратисния период да получим решение на проблемите ни и да не се стигне до съд, заяви Гергана Владкова, администратор на фейсбук
групата.
Тя допълни: "Като гражданин съм обидена от факта, че кметът Йорданка Фандъкова избягва срещи с нас и казва, че протестите са политизирани. Тя си позволява да пуска манипулативни данни, което е
недопустимо и това дразни хората, те са наясно как стоят нещата. Ние искаме отговор не само на въпроса кои 70% от нашите искания са изпълнени, а и че усещаме, че проблемите, които те пропагандират,
че са решени, а те не са".
До този момент ние не сме получили адекватен отговор кое налага живеещите в зони с платено паркиране да спират безплатно пред домовете си, продължи активистката. "Това, че ще обложите 6 000
автомобила с нова такса, няма да реши проблемите с трафика в центъра.
Въздухът не е чист, хората не са доволни от градския транспорт, тротоарите не са в добро състояние, няма условия за пешеходци и велосипедисти", заяви тя. Даваме последен шанс на Столичния
общински съвет в четвъртък, надяваме се отново да бъде внесено предложението за премахване на "данък паркинг", каза още Владкова.
Общинарите не са приели промяна на това, че на всеки 4 часа инвалидите трябва да препаркират.
Двете приети промени – инвалидите да не се легитимират постоянно и броят отредените за тях места за паркиране Цокова определи като груби нарушения, които предварително не е трябвало да се
допускат. Друго от исканията на движение ДНЕС е да се поставят номерата на автомобилите, използвани от инвалиди, пред използваните от тях паркинги, за да не се налага да обикалят.