Нараснал е броят на постъпващите жалби и оплаквания в добричкото звено на Комисията за защита на потребителите, каза за радио "Добруджа" председателят Милчо Желев. През изтеклата 2009 година гражданите са подали 84 жалби и 89 сигнала, докато през 2008 те са били около 70.
Най-често потребителите се жалват от некачествени черна и бяла техника, мобилни телефонни апарати, дрехи и обувки. Преобладаващи сред сигналите са тези за лошо качество на хранителни стоки, за стоки с изтекъл срок на годност и за неиздаване на касови бележки, казват от комисията.
Не малък е и броят на постъпващите сигнали срещу Е.ОН и ВиК, но те се предават за разглеждане в Държавната комисия за енергийно и водно регулиране, уточняват от местното звено на Комисията за защита на потребителите.
По-голямата част от жалбите и сигналите са решени в полза на потребителите, уточняват от комисията и допълват, че сред тях има и много неоснователни.
7 са постъпилите жалби за рекламации на стоки и услуги от началото на годината. Те отново касаят технически проблеми в експлоатацията на телевизори, хладилници, бойлери, климатици, телефонни апарати и други.