Мошеници с нелегална „Пътна помощ" лъжат закъсали шофьори с двойни цени, пукат нарочно гумите, а после обират ценни неща от повредените коли. Това са само малка част от установените измами по пътищата на страната. Само за няколко часа на околовръстния път при моста между булевардите "Сливница" и „Ломско шосе" 9 автомобила с чужда регистрация са спукали гума. При проверка се установило, че на мястото има забит метален шип, който дори униформените не успели да извадят, а само да изкривят. Полицаите предполагат, че най-вероятно някоя нелегална „Пътна помощ" е забила шиша, за да може после да извозва колите на пострадалите и да им прибира парите. След този случай ченгетата провериха 135 репатриращи автомобила и съставиха два акта за техническа неизправност, седем за нередовни документи и три фиша за неизползване на обезопасителни колани. До изпълнителния директор на ИА „Автомобилна администрация" - София, са изготвени 11 докладни записки.
Проблемът с нелегалната „Пътна помощ" стои отдавна, но става изключително актуален през летните месеци когато трафикът е увеличен и броят на чуждите автомобили е доста по-голям от обикновено, обясниха пред в. "Монитор" от КАТ. Измамите и нелоялното обслужване стават почти ежедневие.
„Тези хора не се спират пред нищо, слагат камъни и други остри предмети по асфалта и с риск някой да пострада при катастрофа жилят с двойни надници закъсалите шофьори", обясниха от полицията. Има и непотвърдена засега информация, че някои катаджии работят на процент към нелегална „Пътна помощ" и вземат по 10-15 лева на всеки осигурен клиент."
Главният секретар на Съюза на българските автомобилисти Емил Панчев обясни, че често репатриращите автомобили не са минали технически прегледи, закрепващите механизми са неизправни и съществува голяма опасност да предизвикат катастрофа.
„Имаше дори случай на водач, чиято кола леко загряла на пътя. Подобна нелегална „Пътна помощ" спряла уж да му помогне, но вместо това изскубали всички кабели и автомобилът нямал никакъв шанс да запали", разказа още Емил Панчев. Той допълни, че често такива нелицензирани репатриращи автомобили се карат от неквалифицирани хора, нямат касов апарат и не издават фактури. Това по-късно създава проблем, защото застрахователят отказва да поеме разноските по репатрирането. На всичкото отгоре тази некачествена услуга излиза двойно на закъсалия шофьор.
„Спират на пътя и казват - ние ще ти вземем 2 лв. на километър или даже 1,50, а СБА ще ти искат 2,50, давай да качваме колата. После се оказва, че те вземат наистина по 2 лева, но само в едната посока, и настояват обратният път на подемната машина да бъде платен на същата тарифа. Така, всъщност се оказва, че човекът плаща двойна такса, но вече е поставен пред свършен факт", обясни още Емил Панчев.