Еволюцията на Интернет има и тъмна страна – новостите като социалните мрежи и поведенческата реклама заплашват неприкосновеността в Интернет, твърди европейският комисар по информационната сфера Вивиан Рединг.
И докато такива новости предлагат голям брой безспорни предимства, ЕК внимателно следи развитието им поради потенциалната опасност да има злоупотреба с лични данни. Рединг дори заплаши, че ако социалните мрежи като Facebook не вземат мерки и не защитят профилите на непълнолетните си потребители, тя ще ги принуди да го сторят чрез законови мерки.
„Неприкосновеността, по мое мнение, трябва да е приоритет за социалните мрежи. Комисията призова поне по отношение на профилите на непълнолетни потребители да има саморегулация от страна на сайтовете”, каза Рединг. Тя допълни, че не само непълнолетните трябва да се защитят – много от потребителите изобщо нямат представа за опасностите, които дебнат в социалните мрежи. „Дали всеки осъзнава, че качените в социална мрежа данни и снимки могат да бъдат използвани от който и да е в мрежата?”, пита риторично Рединг.
Друг аспект на безпокойство е поведенческата реклама – този тип оферти, които се появяват след проследяване на потребителите при сърфиране в Интернет посредством предпочитани за посещение сайтове. „Личната информация може да се ползва само с разрешението на съответния потребител и няма да има компромис, когато това не се съблюдава”, заключи Рединг.