Несигурност и слаба реклама класират България 45-а по туризъм сред 136 страни

16.04.2017 | 10:10
по статията работи: econ.bg
Класацията се прави за 11-а поредна година от Световния икономически форум. България влошава позицията си с 4 стъпки спрямо 2015 г.
Несигурност и слаба реклама класират България 45-а по туризъм сред 136 страни
Снимка: БГНЕС

Проблеми със сигурността, неефективната реклама и недобрата инфраструктура нареждат България на 45 място сред 136 държави по качество на туризма.

Класацията се прави за 11-а поредна година от Световния икономически форум. България влошава позицията си с 4 стъпки спрямо 2015 г. Това я поставя след Русия и Турция и преди Полша.

Изчисляваният според методологията на класацията индекс измерва комплекса от фактори и политики, които позволяват устойчиво развитие на туристическия сектор, който на свой ред допринася за развитието и конкурентоспособността на съответната страна.

Фокусът тази година е върху осигуряването на траен растеж на сектора в условията на несигурност.

Къде е България

Комплексното представяне на България я поставя на 45-о място, но по различните критерии, участващи в класирането, тя заема различни позиции.

Страната най-добре се представя по критерия "Здраве и хигиена", където заема 10-а позиция. Тук се вземат предвид броя лекари на глава от населението, достъп до съвременни помещения за поддържане на хигиена, брой болнични легла и др.

На 11-а позиция страната е поставена по критерия за екологична устойчивост, на 14-а позиция - по състояние на туристическата инфраструктура. Доста по-надолу - на 37 място е по ценова конкурентоспобност.

По няколко критерия обаче България се представя много зле и там е в дъното на класацията. По "Сигурност" тя е поставена на едва 89-о място. По-лошо е представянето й обаче по приоритизиране на сектора - 92-о. Тук авторите на класацията вземат предвид доколко правителството на съответната държава определя като свой приоритет развитието на туризма, доколко е ефективна рекламата, която прави като туристическа дестинация и доколко е разпознаваем брандът й.

След поредица от скандали България така и не е определила кое ще е туристическото й лого, а туристическият бранш всяка година определя парите, заделяни за реклама като крайно недостатъчно и използвани неособено ефективно.

Липсата на развита летищна инфраструктура поставя България на 80-о място по тази точка, а качеството на наземната и пристанищната й инфраструктура също не гарантира добро представяне - 73-а позиция. По критерия бизнес среда страната заема 61 място.

Накъде върви светът

За шеста поредна година туристическият сектор глобално продължава да расте, представяйки се по-добре от глобалния икономически растеж.

Туристическата индустрия е допринесла със 7.6 трлн. долара към глобалната икономика, което дава дял на сектора в нея от 10.2%, показва изследването на Световния икономически форум. Туризмът е генерирал 292 млн. работни места през изтеклата година, което е всяко 1 от 10 работни места на планетата. Международните туристи са били общо 1.2 млрд. или с 46 млн. повече от 2015 г. Изследването показва още, че на всеки 30 туристи, пристигащи в дадена дестинация, се създава ново работно място.

Организацията прогнозира, че тези ръстове ще продължат и през идните 10 години.

Изследването, на което се базира класацията, показва, че конкурентоспособността на туризма през 2016 г. се подобрява, което е особено видимо в Азиатско-Тихоокеанския регион.

12 от 15-е държави, които най-видимо са подобрили позицията си в класацията спрямо предишното й издание са развиващи се.

През 2016 г. дестинациите, към които са се насочили туристите, са изисквали визи от 58% от населението, което се отчита като голямо подобрение на фона на 77% през 2008 г.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 26.03   1812 г. – Земетресение разрушава Каракас, Венецуела. 1828 г. – Австрийският композитор Франц Шуберт изнася единствения си публичен концерт. 1841 г. –...