Британският производител на шоколадови изделия Cadbury обяви, че нетната му печалба е паднала с 38% до 113 млн. паунда (143 млн. евро) през първата половина на 2008 г. в резултат на продажбата на американското й звеното за безалкохолни напитки, предаде AFP.
Компанията, която произвежда шоколади Dairy Milk, бонбони за гърло Halls и дъвки Trident каза, че нетната й печалба за същия период миналата година е била 182 млн. паунда.
Груповите приходи на Cadbury са се покачили с 14% до 2.653
млрд. паунда за първото полугодие на 2008 година. "Регистрирахме силни шест месеца като приходите надвишиха очакванията ни", каза изпълнителният директор на Cadbury Тод Стицър. Продажбите на шоколади се покачили с 6%, на бонбони - със 7% , а дъвките бележат ръст от 10%, допълниха от компанията.
От компанията казаха, че се наблюдава растеж както на утвърдените, така и на новите за нея пазари за шоколадови изделия. Изключение прави пазарът във Франция и Южна Европа, където се наблюдава известен спад.