Нов географски гаф сътвори българската администрация. "Търсите ли възможности за развитие на бизнеса си в Европейския съюз? Знаете ли, че България е единствената страна-членка, която постига повишение на кредитния си рейтинг от 2010 година?" С тези думи от Българската агенция за инвестиции (БАИ) приканват инвеститорите да вложат парите си у нас в новия промоционален клип на България.
Клипът се показва по редица международни авторитетни меди като CNBC и Bloomberg в Европа и Азия и CNN в САЩ.
На пръв поглед няма нищо лошо. Няма лошо в това, че се прави реклама на ниския 10-процентов корпоративен данък, че повечето от младите кадри говорят поне един чужд език и в това, че сме осми по бързина на интернет в света, коментират колегите от iNews.bg.
Лошо беше обаче, че в картата на България, появяваща се в клипа, липсваше част от югозападната част на страната ни - "отрязани" бяха Мелник, Петрич и Сандански. След гръмналия скандал от БАИ се поправиха и вече се върти ново видео, на което България е цяла.
Читателите във Facebook страницата на Агенцията открито се шегуваха с пропуска. Някои обвиниха чиновниците в неграмотност, а други отбелязаха, че картата е отрязана в полза на югозападната ни съседка – Македония. Самия клип в първоначалния му вариант може да видите в iNews.bg
Това е пореден гаф с географските ни ширини. В първото си президентско новогодишно слово Росен Плевнелиев говореше за красотата на страната ни и за нейната впечатляваща история, а на малкия екран след снимката на хълма Царевец се появи, не някоя красива българска планина, а прочутите Скалисти планини в Колорадо.
Впоследствие пък се оказа, че туристическото лого, с което планирахме да промотираме страната си като част от стратегията за изграждането на бранд "България", поразително прилича на логото на Киргизстан.