Общинските къщи в Стария град на Пловдив вече няма да се дават под наем за офиси, а наемателите им ще трябва да заделят средства за консервация и реставрация. Това е едно от предложенията, записани в новата петгодишна концепция за развитие на архитектурно-историческия резерват, представена днес в Общината. Предвижда се още изготвяне на ново цялостно проектиране на външния вид на Стария град, както и справяне с безразборното паркиране.
Сега общинските имоти в Старинен Пловдив не се използват пълноценно, голяма част от тях са офиси и не се вписват в цялостната визия на резервата, смята зам.-кметът Петя Гогова, цитирана от БНТ "Пловдив".
Къщите вече ще се наемат само след ясна програма за стопанисването им, като размерът на наема ще е последният критерии. Първите 10 имота вече са определени и ще бъдат отдадени до няколко седмици.
Новата концепция предвижда още изготвянето на проектиране, включително на уличното осветление и указателните табели. Всички търговци ще трябва да се съобразят с новите правила, сред които ще бъде записано дори с каква светлина трябва да осветяват витрините си.
Най-голямото предизвикателство пред общината и управата на резервата обаче ще е справянето с безразборното паркиране. Достъпът на коли ще бъде забранен в часовия пояс от 9 до 17 ч., ще се спре и движението на тежкотоварни камиони. Живеещите там ще трябва да се съобразяват с новите правила за паркиране, които също ще са сред задълженията им като собственици на имоти в резервата.
Концепцията предвижда още Общинският съвет да осигурява финансиране за Стария град не по-малко отколкото предходната година. Така, през 2011 г., например, в бюджета на резервата трябва да постъпят минимум 150 хиляди лева.