От 1 януари тази година са били утвърдени промени в административно-управленската структура на Националния компания "Железопътна инфраструктура".
Целта на промените е подобряване организацията на работа по дейности; оптимизиране на процесите; ефективно използване на материалните и човешки ресурси. В тази връзка броят на регионалните поделения от 19 се структурира на 9 и се оптимизират дублиращи длъжности и звена в административно и сервизно обслужване на регионите.
В новата организационна структура се създават 5 нови Железопътни секции:
- София с директор инж. Иван Белорадски;
- Пловдив с директор инж. Костадин Пеев;
- Горна Оряховица с директор инж. Любомир Пантилеев;
- Шумен с директор инж. Румен Малчев
- Враца с директор инж. Иво Петров.
Във основа на новата структура се създава и Механизирана железопътна секция - Плевен с инж. Иво Янакиев.
Съгласно утвърдените граници към железопътните секции преминават съществуващите производствени и организационни структури и персонал, свързан с ремонта и поддържането на железопътния път и съоръженията към него.
Към Механизирана железопътна секция - Плевен преминават съществуващите производствени и организационни структури и персонал, свързан с механизираното поддържане на железопътния път и съоръженията - тежка пътна механизация, жп кариери, жп бази, и цех за заварки в Шумен.
Съществуващите производствени и организационни структури и персонал от секции "Сигнализация и телекомуникации" София, Пловдив, Горна Оряховица и централното поделение "Сигнализация и телекомуникации" се обособяват в самостоятелно поделение "Сигнализация и телекомуникации" с директор инж. Веселин Захариев.
Централизира се диспечерския апарат, като дейността на "Оперативно диспечерско звено" и "Безопасност и контрол на движението" преминава от УДВГД София, Пловдив и Горна Оряховица към поделение "УДВК" към ЦУ на ДП "НКЖИ".
Във връзка с извършените структурни промени персоналът се прехвърля по условията на чл. 123 от КТ, като се запазват договореностите по трудовия договор, информира НКЖИ.