Новите софийски трамваи струват 33,5 млн. евро

25.11.2013 | 13:10
по статията работи: Петя Бързилска
Мотрисите ще са с климатик, който ще се включва автоматично при температура от 25 до 27 градуса
Новите софийски трамваи струват 33,5 млн. евро

Първият от 20-те нови луксозни трамвая ще пристигне днес от Полша и ще е в движение след Нова година. Tова заяви шефът на "Столичният електротранспорт" инж. Евгений Ганчев пред в. "Монитор". През това време ще бъдат обучавани ватмани, ще се монтира джипиес и други съпътстващи дейности.

Останалите трамваи ще дойдат до 7 месеца след осигуряването на финансирането от 33,5 млн. евро. Парите са от програма "Регионално развитие". Припомняме, че миналата година беше съобщено, че средствата ще бъдат осигурени от ОП "Околна среда".

В цената от 33,5 млн. евро влизат 20-те трамвая, износващите им се части и 10-дневно обучение на ватманите.

Новите мотриси ще са с климатик, който ще се включва автоматично при температура от 25 до 27 градуса. За по-добър комфорт при пътуването мотрисите ще имат и вентилационни системи – една при ватмана и втора при пътниците. Седалките трябва да са поне 40, а тапицерията им да е устойчива на вандализъм. Мотрисите ще имат електронна система за таксуване, свързана с джипиес приемници. 

Каросерията трябва да не корозира поне 12 години. Стъклата на прозорците ще са прозрачни, като се допуска да са затъмнени до 15 на сто. Трамваите трябва да имат най-малко 4 двукрили врати.

Вижте как ще изглеждат новите трамваи в София

По кои линии ще се движат?

Новите бързи машини ще се движат в края на следващата година по ремонтираните трасетата на бул. "България" и от Семинарията до Студентски град. Преди това те ще бъдат в движение по други линии.

Според изчисленията на заместник-кмета по транспорта с новите влакчета по "България" ще се превозват с 50% повече пътници. Трасетата по този булевард и от Семинарията до Студентски град са т.нар. бързи релсови пътища, по които трамваите трябва да развиват по-висока средна скорост от сегашната 13,5 км в час.

"Това е средната скорост на движение на този тип транспорт в по-голямата част на Европа", обясни инж. Ганчев. Средната скорост ще се повиши благодарение на новите трасета и управлението на светофарите. Трамваите от Полша ще вдигат максимум 70 км в час, като скоростта им ще се регулира със софтуер. Подобни полски трамваи се движат в Германия, Италия, Литва, Украйна, Беларус, Казахстан и Чешката република, Унгария, Румъния и Русия.

София трябва да има удобен довеждащ транспорт до метрото и затова от подземната железница са възложили проучване на потока от пътници. Целта е да са направи запитване колко хора се возят с автобусите, трамваите и тролеите. Каква част от тях не могат да се качат в превозните средства в час пик.

Повече за проучването колко често ползвате градски транспорт може да прочетете в iNews.bg.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 23.12   619 г. – Начало на понтификатът на папа Бонифаций V. 1672 г. – Италианският астроном Джовани Доменико Касини открива Рея – вторият по големина след Титан...