Столичната община не възнамерява засега да връща предишната организация на движение в центъра при НДК въпреки протестите на живеещите в района и въпреки многобройните мнения за незаконност на проекта, представени от различни ведомства.
В.- "Сега" поиска от "Московска" 33 коментар относно становището на Столичната дирекция на вътрешните работи от неделя, че администрацията на София не е внесла проекта си за съгласуване в отдел "Пътна полиция" и че по тази причина той не може да бъде узаконен. Според СДВР това е задължително изискване, залегнало в нормативен акт на Министерството на регионалното развитие и благоустройството за организиране на движението по пътищата, отворени за обществено ползване. "Едва след като завърши съгласувателната процедура, се узаконява проектът за организация на движението", се казва в становището. То породи коментари, че така на практика полицията блокира по-нататъшното изпълнение на промените в идеалния център на София.
През днешния ден обаче поставянето на колчета и на друга маркировка в района на НДК продължи, а от общината поясниха, че няма какво да добавят към поясненията си от уикенда, според които новата организация на движението е съгласувана с представител на СДВР. Това се е случило на заседание на т.нар. "малка" транспортна комисия към общинския съвет, в която участват хора от различни структури.
Преди дни заместник-кметът на София по транспорта Илиян Павлов съобщи, че намеренията на общината да обособи бус лента и велоалеи по бул. "Патриарх Евтимий", както и да замени успоредното паркиране по бул. "Витоша" с косо, са одобрени на 9 април без забележки от страна на "Пътна полиция" към СДВР, Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата", както и от няколко структури на Столична община. Сред тях са дирекции "Транспорт", "Управление и анализ на трафика", "Аварийна помощ и превенция", Направления "Архитектура и градоустройство" и "Обществено строителство", Столичен инспекторат и др. На 13 април е издадена заповед за строително-монтажни работи, а на 26 април е възложено въвеждането на новата организация на движение.
Впоследствие шефът на неправителствената организация Европейския център за транспортни политики Диана Русинова съобщи, че Административният съд-София град е образувал по нейно искане дело за законосъобразността на промените. Според Русинова са нарушени 2 закона - за движение по пътищата и за устройство на територията, както и няколко общински и други наредби.
И днес новата организация на движение продължи да получава критики. Според шефа на Института за пътна безопасност Богдан Милчев е налице "пълна некомпетентност и от Столичната община, и от МВР". Милчев коментира, че началникът на "Пътна полиция" Николай Крушарски е съгласувал проекта, като целият ремонт е трябвало да се извърши до две денонощия. "А ние вече две седмици го правим, т.е. от една страна Столичната община е в нарушение, от друга страна "Пътна полиция" е съгласувала този проект и не го е контролирала", коментира Милчев. Той допълни, че до днес няма нито сигнално писмо, нито разпоредително писмо от СДВР до Столичната община да коригира дефицити и несъответствия по временната организация.
За пореден път и кметът на район "Средец", на чиято територия се извършват нововъведенията, се изказа против тях. "Най-големият дефект на реорганизацията на движението около НДК беше към хората в центъра, защото отношението към тях бе все едно не съществуват. Тази реорганизация не се направи дори не от днес за днес, а от днес за вчера. Дори не се разкриха истинските намерения на тази реорганизация. И се оказа, че хората - завръщайки се след Великденските празници, - се връщат в някаква друга форма на движение, не тази, с която те са свикнали и са живели толкова години наред", заяви Трайков в предаването "Контракоментар с Асен Генов".