Засега сме сигурни, че няма да се въвежда такса "мощност" от 1 юли. Това каза председателят на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) Ангел Семерджиев по време на днешното заседание на регулатора, предаде Агенция "Фокус".
Най-вероятно цената на тока за третото тримесечие на година ще намалее. Промяната в цените най-вероятно ще е надолу. Това ще се определи от анализа на ценовите елементи. Видели сме увеличение на някои от разходите, представени от електроразпределителните дружества, които на пръв поглед видяхме, че не са основателни, обясни председателят на енергийния регулатор.
По отношение на аутсорсните услуги на трите електроразпределителни дружества, Семерджиев отбеляза, че те имат различен подход към външните услуги. По-голям процент на външни услуги имат ЧЕЗ и Е.ОН., докато ЕВН използват по-малка част външни услуги.
Идеята за използване на външни услуги е да се използват пазарните цени. Намеренията и идеите са - да се намалят разходите като се използват пазарните цени, обясни Семерджиев. Той добави, че проверка ще бъде извършена и за това как външни услуги от ЕРП-тата са повлияли на крайните цени на електроенергията.
С промяна в общите условия за дейността на електроразпределителното дружество, ЧЕЗ предвижда увеличаване на периода за обжалване на сметка от страна на клиентите и повишаване на компенсациите за спиране на тока. Предложенията за промени в общите условия бяха представени още днес, предаде bTV.
От 30 на 90 дни да се удължи срокът, в който клиенти могат да подават възражения срещу сметките си за ток, предвиждат предлаганите промени. Досега за първите 12 часа без ток по вина на електроразпределителното дружество клиентите на ЧЕЗ би трябвало да получат 20 лв. компенсация, а за всеки следващи 12 часа - по 10 лв., коментира Огнян Нечев - директор на направление "Регулация" в "ЧЕЗ България". Сега се предлага за първия период от 12 часа компенсацията да е 30 лв., а за всеки следващ период от 12 часа - по 20 лв., посочи той.
Промените предвиждат и връщане на надвзети суми със законовата лихва. Чешката компания е съгласна с промяната, ако надвзетите суми са по нейна вина при грешка във фактурата, предаде bTV.
Промяната на общите условия бе наложена от подавани от клиенти на ЧЕЗ жалби и тези промени целят да се подобри обслужването, посочиха членове на ДКЕВР. Предстои на 19 април на закрито заседание ДКЕВР да одобри окончателно предлаганите промени.