Обмислят разделяне на София на три зони за паркиране

22.02.2010 | 17:56
по статията работи:
Най-скъпа ще е съществуващата в момента "синя зона". Граничните улици между отделните обособени зони за кратковременно паркиране ще попадат в тази, която е с по-висока такса на час
Обмислят разделяне на София на три зони за паркиране

Първоначално обособяване на "синя" и "зелена" зона за кратковременно паркиране, а впоследствие и на "жълта" зона. Това предвижда концепцията за паркиране в Столичната община.

Разделение

От съществуващата в момента "синя зона" най-вътрешната част, обхваната от булевардите около центъра, ще остане под името "синя зона". Целта е режимът за паркиране да е до два часа и да е с най-висока такса за плащане на час.

"Зелена зона" ще обхване по-широкия център, като режимът за паркиране щедопуска до два пъти повече време на по-ниска цена от тази за час в "синя зона".

"Жълтата зона" ще обхване външен кръг от обекти след "зелената зона" и според концепцията ще се използва при паркирането в натоварени от трафик части в жилищни райони, около пазари и търговски центрове.

Въвеждането й обаче ще е за след време, обясни заместник-кметът Любомир Христов. По думите на участник в комисията, подготвяла концепцията, за такава зона може да се говори след няколко години, информира БНР, позовавайки се на информация на БТА.

Цени

Комисията, подготвила концепцията, която предстои да бъде внесена и оформена в Столичната община, не е посочвала определени цени за паркирането във всяка зона, а е предпочела да препоръча съотношенията, за които обаче трябва да се произнесе и администрацията, а впоследствие и общинските съветници.

Предложеното съотношение за цените за паркиране в "жълта", "зелена" и "синя" зони е 1:2:3, а за времето за паркиране 4:3:2. Има вариант, според който това може да се редуцира при съществуването на двете зони първоначално.

Граничните улици между отделните обособени зони за кратковременно паркиране ще попадат в тази, която е с по-висока такса на час.

Други такси и абонаменти

Таксата за "служебен абонамент", която в момента е 350 лева на месец, да се увеличи, предлага концепцията.

Размерът на таксата за преференциално паркиране също няма да остане 70 лева, какъвто беше до отменянето на таксата от ВАС. Предлага се той да е близък до размера на експлоатационните разходи.

До отмяната на режима "винентният стикер" се ползваше срещу 70 лева от 4 050 автомобила на живеещи с постоянен адрес в "синя зона". Между 170 и 200 лева са годишните разходи на "Центъра за градска мобилност" за издаването и проверката на "винетните стикери", сочи справка, предоставена на Столичната община.

В концепцията се предлага таксата за преференциално паркиране да е еднаква за живеещите във всички обособени зони.

Комисията, създала концепцията, се е обединила и върху това електрическите автомобили, без тези с хибриден двигател, да се освобождават от такса за паркиране. Освен това в зоните за кратковременно паркиране трябва да се обособят места за престой и паркиране на двуколесни моторни превозни средства, като предложението е и те да не заплащат такса за паркиране.

Мотивите са, че по този начин ще се стимулира използването им, а това е предпоставка за намаляване на емисиите в околната среда.

Никъде в документа не е засегнато появилото се предложение от общински съветници миналата година за заплащането на такса за паркиране в междублокови пространства. Концепцията е една от мерките за организация и намаляване на трафика в столицата.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 19.12   1732 г. – Бенджамин Франклин публикува Алманах на бедния Ричард 1783 г. – Уилям Пит-младши става най-младият министър-председател в историята на Великобритания...