На 17 септември 2009 г. в "Кемпински хотел Зографски София" IDC България организира международна конференция за системи за бизнес анализ "IDC Business Intelligence Roadshow 2009". Събитието е част от верига конференции, които IDC провежда в още 14 страни в Централна и Източна Европа. Те започват на 17 септември в София и завършват във Варшава на 19 ноември. Събитието в София има за цел да помогне на ръководители от различни сектори на икономиката да разберат как теxнологиите за анализ (Business Intelligence - BI) подпомагат реализирането на съвременни управленски методи.
Сред партньорите на конференцията са водещи производители на решения за бизнес анализ като QlikTech, Microsoft, StatSoft и системните интегратори: Balkan Services, партньор на QlikTech, BTS, партньор на SAP за BI решения и партньор на Оracle, и InterConsult Bulgaria - компания със значителен опит в моделирането и оптимизирането на бизнес процеси с ИТ средства.
"Да вземаш добре обмислени решения е от изключително значение за развитието на бизнеса, а в условията на непрекъснато променящата се икономическа среда, това е истинско предизвикателство", казва Джефри Вавра, минджър проучвания (софтуер) за IDC CEMA.
В динамична среда интегрирания поглед към бизнеса се превръща във фактор за успех или провал. Развитието на технологиите, новите хардуерни и софтуерни архитектури правят възможен този подход. Нещо повече, днес системите за анализ позволяват отговорите да се получават със "скоростта на мисълта", а вземането на решения да се извършва на базата на широк набор от източници на информация. Потребителите "наблюдават" резултатите от анализите в подходящ, лесен за възприемане вид и разполагат със средства бързо да споделят информацията. Но първата стъпка към всичко това е изграждането на среда за бизнес анализ, в която е решен проблемът с чистотата на данните, отстранено е дублирането на информация и функционалности, оптимизиран е начинът на използване и са контролирани разходите за поддръжка.
Никога по-рано бизнесът не е бил под толкова силен натиск, колкото е в момента, да разбира данните, свързани с оперирането на организациите и да е в състояние бързо да взема адекватни решения, базирани на тях. През 2008 г. пазарът на аналитични решения достигна $7.8 милиарда долара в световен мащаб в условията на започнала криза, като отбеляза годишен ръст от 10.6%, надминавайки очакванията. Като компания, която се занимава с анализи на ИТ индустрията, IDC наблюдава развитието на следващо поколение архитектури, които еволюират в по-бързи, по-гъвкави аналитични средства, които се прилагат върху все по-голям брой източници на данни и по-голяма база от потребители в организациите.
"Очаквам много интересно събитие, защото присъствието на партньори с различна "BI история", ще предложи и дискусия по фундаменталния въпрос "Мит ли е "ключът към ефективността" в днешната противоречива организация: географски разпръсната, с децентрализирани операции, но с централизирано вземане на стратегически решения; опитваща се да е в крак едновременно с глобализацията и с локалните особености на пазара и местните манталитети", казва Нели Вачева, управител на IDC България.
Експерти от IDC и консултантски организации, мениджъри, преминали през проекти за фирмена ефективност и лидери от индустрията ще представят разнообразни гледни точки към това как да се максимизира ползата от BI.
Тази година програмата на IDC Business Intelligence Roadshow включва и практическа сесии, с представяне на случаи от практиката, технологични решения за анализ в управлението на контактите с клиентите и аналитични средства в борбата с финансовите и документни измами.
Повече детайли за събитието можете да намерите на: https://www.idc-cema.com/events/bi09bg
За информация относно участие в събитието, можете да се свържете с Анна Иванова на: aivanova@idc.com ; тел./факс: 969 30 56
*Econ.bg e медиен партньор на конференцията