Общините забавят близо 200 млн. лева плащания по инфраструктурни проекти

09.04.2013 | 12:00
по статията работи: Теодора Пенева
Трябва да се обърне по-сериозно внимание на пътищата втори и трети клас, смятат от строителния бранш
Общините забавят близо 200 млн. лева плащания по инфраструктурни проекти

Строителният бранш все още има проблем със забавеното изплащане на средствата по инфраструктурните проекти от страна на общините. Това заяви пред БНР Светослав Глосов, председател на на Камарата на строителите в България.

По думите му през последната година тези задължения на общините се движат в рамките на 180-200 милиона лева. Няма оплаквания за забавени плащания от Европейския съюз (ЕС).

Коментара си Глосов направи преди откриването на Осмата годишна национална конференция "Стратегическа инфраструктура на България 2013", на която браншът отчита дейността си през последната година. Обсъждат се и новите стратегически цели и проекти в областта на пътната, водната и енергийната инфраструктура.

В събитието участват още президентът Росен Плевнелиев, вицепремиерът и министърът на регионалното развитие и благоустройството в служебното правителство Екатерина Захариева, служебният вицепремиер и министър на управлението на средствата от ЕС Илияна Цанова, служебният министър на околната среда и водите Юлиан Попов, представители на ресорните институции и др.

Председателят на Камарата на строителите е уверен, че смяната на властта няма да се отрази негативно на сектора. Браншът има уверението на служебното правителство, че ще бъде направено всичко възможно да няма сътресения в изпълнението на вече започнатите проекти, както и в тяхното навременно разплащане.

Светослав Глосов заяви, че такива са очакванията му и към работата на следващото правителство, което и да е то, в сферата на инфраструктурата.

По думите му, в последните години 80% от строителната продукция се дължи на обществените поръчки. От тях близо 90% са с европейско финансиране.

"Виждате какъв дял заемат обществените поръчки, а от своя страна инфраструктурното строителство е основното в тези обществени поръчки. Така че, ако искаме строителният бизнес – а той води след себе си и други сфери на икономиката – да работи, мисля, че е логично да се продължи с тези проекти", добави Глосов.

През последните две години основно работата е съсредоточена в строежа и довършването на автомагистралите, както и в изграждането на т. нар. водни цикли – водопроводна и канализационна инфраструктура.

Освен довършването на АМ "Струма" и изграждането на пътя София-Калотина, сред другите големи строителни проекти, предвидени за тази година, са дейностите по АМ "Хемус" и АМ "Марица". От бранша се надяват, че до края на лято 2013 г. ще бъде напълно завършена АМ "Тракия".

Трябва обаче да се обърне внимание на второкласните и третокласните пътища в страната, където работата е "поизостанала", смятат от Камарата на строителите в България.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 23.12   619 г. – Начало на понтификатът на папа Бонифаций V. 1672 г. – Италианският астроном Джовани Доменико Касини открива Рея – вторият по големина след Титан...