За утре е насрочено Общото събрание на Хидроенергийната компания "Горна Арда", на което ще се решава съдбата на каскадата, стана ясно в предаването "Портфейл" на Дарик радио. Със свои средства НЕК вече започна този проект, но е важно кой ще поеме голямата част от инвестициите напред след като турският холдинг "Джейлан" фалира. На хората от региона им бяха обещани много работни места, но обещанията не се сбъднаха.
На 4 ноември 1998 българският премиер Иван Костов и турският му колега подписват споразумение за износ на ток срещу инфраструктура. България трябва да изнесе 33 млрд. киловатчаса електроенергия до 2008 г., а Турция поема строителството на каскадата "Горна Арда" и автомагистрала "Марица". Общата инвестиция е изчислена на 220 млн. долара и сделката представлява чист бартер, но се оказва, че "Джейлан" не може да изпълни ангажиментите си към нас.
Ноември 2001 г. – в Кърджали премиерът Симеон Сакскобургготски съобщава, че водеща италианска компания проявява интерес към изграждането на каскада "Горна Арда". Но от три месеца италианците, чието име остана неизвестно, правят само проучвания за това дали си струва да инвестират в обекта.