Одобриха преобразуването на пътния фонд

11.07.2008 | 09:47
по статията работи: Петър Чернев
Преобразуването става факт с промени в Закона за пътищата. Днес те бяха приети на първо четене от Парламента
Одобриха преобразуването на пътния фонд

Парламентът прие на първо четене промените в Закона за пътищата, съобщи Агенция „Фокус”. Законопроектът предлага преобразуване на Фонд „Републиканска пътна инфраструктура” (ФРПИ) в административна структура към Министерски съвет, която да се нарича Национална агенция “Пътна инфраструктура” (НАПИ).

Органите за управление на агенцията да бъдат Надзорен съвет и изпълнителен директор. Надзорният съвет ще бъде в състав от петима членове, които да се одобряват и освобождават с решение на Министерския съвет по предложение на министър-председателя, министъра на транспорта, министъра на регионалното развитие и благоустройството и министъра на финансите. Мандатът на Надзорния съвет ще бъде пет години.

Изпълнителният директор и двамата негови заместници ще се назначават от министър-председателя, който ще определя и възнаграждението им, което ще бъде за сметка на бюджета на НАПИ. Те ще подават декларация за липса на посочените обстоятелства при встъпване в длъжност текущо на всеки 6 месеца, както и при промяна на декларираните обстоятелства.

В текстовете на законопроекта е записано, че Министерски съвет ще приема Стратегия за развитие на пътната инфраструктура и средносрочна оперативна програма, част от която ще бъде и политиката за концесиониране на републиканските пътища. Министърът на транспорта ще формира държавната политика чрез разработване на стратегията, оперативната програма, проекти на нормативни актове, международното сътрудничество, управление и контрол на операциите за развитие на републиканските пътища, финансирани от Оперативна програма „Транспорт”, и др. Министърът на регионалното развитие и благоустройството ще формира политиката за републиканските пътища втори и трети клас като част от правомощията му на орган, който осъществява регионалната политика, контрол на операциите, свързани с финансиране на пътната инфраструктура от Оперативна програма „Регионално развитие”. Министърът на транспорта ще има водеща функция, а регионалният министър– подпомагаща.

По предложение на председателя на транспортната комисия Йордан Мирчев срокът за постъпване на предложения към текстовете на законопроекта между първо и второ четене ще се съкрати с пет дни. Иван Иванов от ДСБ направи обратно процедурно предложение, което не се прие.
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 20.09   622 г. – Мохамед и негови последователи се преселват от Мека в Медина, което е начало на арабското летоброене. 1378 г. – С избирането за Климент VII за...