Омбудсманът призова мобилните оператори да не вдигат цените

23.12.2021 | 13:55
по статията работи: econ.bg
Омбудсманът недоумява как така решението за индексацията се взима по едно и също време заради нарастващата инфлация и ще се прилага не за една, а за две години
Омбудсманът призова мобилните оператори да не вдигат цените
Снимка: ombudsman.bg

Омбудсманът Диана Ковачева изпрати писмо до главните изпълнителни директори на трите мобилни оператора - Александър Димитров на "А1 България”, Джейсън Кинг на "Теленор България" и Атанас Добрев на БТК, в което апелира да не променят цените на телекомуникационните услуги в ситуацията на извънредна епидемична обстановка, защото това ще се отрази сериозно върху джоба на гражданите.

"На фона на предприетите от Народното събрание и правителството мерки за овладяване на екстремното повишаване на цените на горивата, за да не изпитат българските домакинства във време на струпване на кризи ценови шок, дойде новината за увеличението на цените на мобилните оператори. Това за омбудсмана е необяснимо, обезпокоително и несправедливо", категорична е Диана Ковачева.

Повод за написване на писмото й бе новината, публикувана на Интернет страниците на "А1 България” и "Теленор България", че от м. февруари догодина цените на месечните абонаментни планове ще бъдат индексирани със средногодишния индекс на потребителските цени за 2020 г. и 2021 г., публикуван от Националния статистически институт. "Теленор България" ще индексира само цената на месечните абонаментни планове за мобилни услуги, докато индексацията при "А1 България" ще засегне и фиксираните услуги, като до момента единствено от "Виваком" (БТК ЕАД) няма такава информация.

Омбудсманът недоумява как така решението за индексацията се взима по едно и също време заради нарастващата инфлация и ще се прилага не за една, а за две години.

"Позовавайки се на предвидените клаузи в договорите и Общите условия за индексиране на цените, разяснявате последиците от предсрочно прекратяване на договор, а именно -  начисляване на неустойки. Въпросът, който възниква от изложеното е по какъв начин нарастващата инфлация, основно от цените на суровините на енергията, влияе на цените на телекомуникационните услуги", пита проф. Ковачева.

Тя поставя акцент върху факта, че по времето на пандемията онлайн работата и онлайн обучението са немислими без услугите на мобилните оператори и че телекомуникационният сектор е един от печелившите у нас, доказва го и приходът от пренос на данни, който за първи път надхвърля този от гласови услуги.

"В Годишния доклад 2020 на Комисия за регулиране на съобщенията е отбелязано, че: "Българският пазар на електронни съобщения демонстрира устойчивост на фона на кризата с COVID-19, продължавайки своето възходящо развитие и през изминалата 2020 г." Едни от тенденциите, които се очаква да се запазят и през следващата година са увеличение на броя на абонатите на мобилен интернет, увеличение в броя на абонатите и приходите от пакетни услуги", аргументира тезата си омбудсманът.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 16.04   1071 г. – С превземането на Бари Италия се освобождава напълно от Византийска власт. 1346 г. – В Скопие Стефан Душан обявява създаването на Сръбско царство,...