Заявките за използване на електронните услуги на Националния осигурителен институт (НОИ) се увеличават с над 700 хил. само за една година. Това показва анализ на Института за предоставените онлайн справки и административни услуги през 2017 г.
Статистиката отчита, че общият им брой се увеличава от около 8 млн. през 2016 г. до близо 8,7 млн. за последните 12 месеца.
Електронната услуга с най-голямо нарастване е „Избор на най-добър 36-месечен период преди 01.01.1997 г. при пенсиониране“, чието потребление се увеличава от 15 811 до 53 360 справки или с 237%.
Заявления за отпускане на парични обезщетения за безработица (плюс 44%) и справката за изплатени парични обезщетения за безработица (плюс 33%). Най-популярна остава справката за представени в НОИ документи и изплатени обезщетения и помощи от държавното обществено осигуряване (ДОО) - потребителите са се възползвали от нея над 5 млн. пъти.
При отделни електронни услуги се забелязва намаляване на ползваемостта. Най-осезателно се вижда тази тенденция при справката за подадени декларации за социално осигуряване от осигурител/самоосигуряващ се – първата по рода си разработена от НОИ. Намалението е с 18% за 12 месеца. За получаване на същата информация обаче са налични още няколко справки, които също се ползват активно от осигурените лица.
На сайта на НОИ са достъпни повече от 70 електронни услуги.