Електронните търговци могат да издават онлайн бележка, вместо касов бон, за извършените от тях продажби, без за това да им е необходимо физическо фискално устройство, съобщава Националната агенция за приходите.
Условие за този алтернативен начин за отчитане на продажбите е плащането за покупката да е неприсъствено - с кредитна или дебитна карта, като документът ще бъде изпращан на клиентите по имейл. Бележките се издават чрез специализиран софтуер и трябва да съдържат задължителни реквизити, като данни за търговеца, уникален номер на клиентската поръчка, референтен номер на финансовата трансакция, QR код и др.
От НАП напомнят, че от 1 август ще започне да действа новата електронна услуга за подаване на стандартизиран одиторски файл по Наредба №Н-18. Чрез нея онлайн търговците, избрали алтернативния начин за отчитане на продажбите, ще подават всеки месец към приходното ведомство информация за направените поръчки, по които са извършени доставки на стоки и услуги, спазвайки новите изисквания на Наредба Н-18.
Доставчиците на платежни услуги също подават информация към НАП, която се отнася за платежните сметки, предоставени виртуални POS терминали и извършените транзакции.