Опасностите на празничното пазаруване

25.11.2011 | 13:04
по статията работи:
Една от използваните от търговците практики е продукт, който е отбелязан като промоционален,да бъде маркиран на касата на редовна цена
Опасностите на празничното пазаруване

Потребителите трябва да бъдат двойнно по-внимателни по време на празничното пазаруване за Коледа и Нова година. За нелоялното отношение на търговците предупреждава Комисията за защита на потребителите.

Търговците се възползват от приповдигнатото настроение и склонността на хората да похарчат повече отколкото по друго време на годината. Специалните оферти от красиво аранжираните витрини на магазините, празнично облечените консултанти и продавачи, както и коледно-новогодишните брошури, листовки и телевизионни спотове могат да прикриват некоретни търговски трикове.

Една от регистрираните нелоялни практики по време на празници е пускането на продукт в промоция в ограничени количества. Стоката се рекламира масирано, но когато потребителят отиде в магазина, се оказва, че точно тя липсва. Любезен консултант може да предложи подобен продукт с близки качества. Цената обаче, както и характеристиките се различават от тези на рекламираната стока. Потребителят, който е привлечен от атрактивен продукт на добра цена, може да си тръгне с алтернатива, която не отговаря напълно на неговите потребности.

В такива случаи правилното поведение е отказ от покупка въпреки инвестираното време и средства за посещение в магазина, както и психологическата нагласа, че потребителят ще се прибере у дома с нещо ново.

Друга примамлива оферта на търговците в навечерието на празници е при пазаруване от даден магазин над определена стойност, клиентът да получи подарък или да има възможност да закупи продукт на преференциална цена, който понякога липсва. Това обаче става ясно едва на касата или на изхода на обекта.

Експертите съветват преди да решите да се възползвате от подобна оферта, да се уверите лично, че тя е актуална и че подаръците или продуктите на специална цена са налачни. Важно е и да погледнете препоръчителната крайна дата за употреба на промоционалните продукти. В някои случаи те са с изтичащ срок на годност.

Друга практика е стоки с промоционални цени на етикетите и на специално
обособени щандове се маркират на касата с редовните им цени. Потребителите
трябва много стриктно да следят дали избраните от тях намалени продукти се
таксуват на обявените цени. При положение, че се открие разминаване, трябва да се сигнализира още на касата.

Търговските трикове за привличане на клиенти по време на празниците, когато се пазаруват подаръци за близките и когато семействата правят по-големите покупки през годината, могат да бъдат най-разнообразни. Поради тази причина е важно потребителите да останат бдителни. Те трябва да обръщат внимание на всеки
детайл от предложенията.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 19.04   65 г. – разкрит е "Пизоновия заговор" срещу император Нерон. 548 г. – Тържествено е осветена базиликата Сан Витале в Равена от 27-ия епископ на...