Опозицията се обяви против преобразуването на пътния фонд

10.07.2008 | 15:39
по статията работи: Петър Чернев
Днес бяха обсъдени на първо четене промени в Закона за пътищата
Опозицията се обяви против преобразуването на пътния фонд

Депутатите обсъдиха на първо четене промените в Закона за пътищата, според които Фонд “Републиканска пътна инфраструктура”  (ФРПИ) ще се преобразува в национална агенция "Пътна инфраструктура" към Министерски съвет. Агенцията ще има 5-членен надзорен съвет, а изпълнителният директор ще бъде назначаван от премиера, съобщи БГНЕС.

По време на дебата от опозицията заявиха, че с предложените промени не се решават основните проблеми на пътния фонд. Христо Кирчев от ОДС заяви, че не може всяка управленска дейност да се прехвърля към министър-председателя и така да се обезсмисля съществуването на министрите.

Днешното предложение е най-яркото доказателство за провала на одобрения преди 2 години модел, заяви Иван Иванов от ДСБ. Според него в досегашния модел на управление на ФРПИ не е било гарантирано спазването на правилата при усвояването на евросредствата и не е имало механизми за търсене на отговорност при допуснати грешки. По думите на Иванов с промяната премиерът поема пътната инфраструктура на ръчно управление, тъй като очевидно не се е справил с контрола на министрите си и е загубил доверие към тях.

Ако искаме да спазваме европейската практика, трябва лицата, които не са оправдали доверието, да понесат политическа отговорност и тогава да се променя структурата, обясни Иванов. Налага се порочната практика да се променя структурата и така да се размива отговорността, каза още той.

Ние правим закона не за нас, а за тези, които искат по-добри пътища, обяви депутатът от НДСВ и председател на транспортната комисия Йордан Мирчев. По думите му проблемите във ФРПИ са свързани не с политиката в областта на пътната инфраструктура, а с изпълнението на проектите. Мирчев смята, че в законопроекта ясно е определена отговорността и тя е дадена на агенцията.

Прехвърлянето на агенцията към правителството показва сериозната ангажираност на управляващите пътищата в страната да са в по-добро състояние, обясни Мирчев. Според него контролът върху дейността на бъдещата агенция ще се извършва от надзорния съвет.

Председателят на комисията по регионална политика и депутат от ДПС Ремзи Осман заяви, че подкрепя законопроекта с уговорката, че трябва да направят някои промени между първо и второ четене. По думите му те са свързани с подобряване на координацията между транспортния и регионалния министър с уточняване на изискванията към кандидат-ръководителите на агенцията, както и с въпроса за задължителното съгласуване на пътната мрежа.

Очаква се законопроектът да бъде гласуван утре.
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 24.04   1479 г. пр.н.е. – Тутмос III става фараон на Египет. 1184 г. пр.н.е. – Гърците влизат в Троя с помощта на Троянски кон (по предания). 1771 г. –...