Пет са проектите, които транспортното министерство е определило като високорискови. Това съобщи служебният министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Николина Ангелкова.
В железопътния сектор рисковите проекти са жп линията Септември – Пловдив, Първомай – Свиленград и Пловдив - Бургас. И трите големи инфраструктурни проекта се финансират със средства от Оперативна програма „Транспорт 2007 - 2013”.
По отношение на пътните проекти това са първите два лота на магистрала „Марица”. Като рискови са идентифицирани и Лот 1 и Лот 4 на магистрала „Струма”.
Участъкът от река Какач до Северна скоростна тангента от Западната дъга и рехабилитация на жп. гарата в Бургас също са сред рисковите проекти заради закъснение при подписване на договора за подготовката на техническия проект.
При жп линията Септември – Пловдив най-високо рисковият участък е отсечката Стамболийски – Пазарджик, където изпълнението към момента е около 6%. Министърът заяви, че според нова информация, която получила тази сутрин, на обекта има 47 машини и около 100 работника, което е пет пъти повече от това, което установило министерството по време на проверката на място. По думите й въпреки това е необходима допълнителна мобилизация, която да даде уверение, че проектът ще приключи до края на 2015 г.
Обектът Първомай – Свиленград е високо рисков поради дългата му история. Там основният проблем е липсата на уверение за строеж.
При третия железопътен проект Пловдив – Бургас най-много въпроси буди участък три, който е по линията Церковски (Карнобат) – Бургас, каза Ангелкова. Тя уточни, че изпълнението е 76%, но въпреки това работите по гарата в Карнобат не са започнали и са изключително сложни за техническо изпълнение, както и сигнализацията и контактната мрежа.