От Браншова камара "Пътища" са готови на безсрочни протести

18.04.2022 | 10:10
по статията работи: econ.bg
Разрешаването на проблема с парите за пътищата е изцяло в ръцете на Министерския съвет. Това заяви председателят на Управителния съвет на Браншова камара "Пътища" Стефан Чайков
От Браншова камара "Пътища" са готови на безсрочни протести
Снимка: под лиценза на creative commons

Разрешаването на проблема с парите за пътищата е изцяло в ръцете на Министерския съвет. Това заяви председателят на Управителния съвет на Браншова камара "Пътища" Стефан Чайков. Той подчерта, че договорите, възложени от Агенция "Пътна инфраструктура, са абсолютно законни. "Още нещо - с подписването на споразумението за прекратяването на тези договори миналата година, де факто и служебното правителство ги призна за законни. Имахме продължителна среща в петък с министър-председателя, в която той изтъкна, че иска вторичен контрол от парламента върху изразходването на средствата", допълни той.

"Докато не видим решение, не вярваме на нищо, защото чухме твърде много обещания през последната година" подчерта Чайков пред БНТ. И добави, че Българската пътна мрежа в момента е в трагично състояние, а на хората тепърва им предстоят пътувания и за тях ще бъде особено опасно. "Плановете са ако не се намери решение тази седмица, да продължим с протестите, които вероятно след Великден ще станат безсрочни", обяви председателят на БК "Пътища".

По думите му бюджетът на АПИ винаги е бил рестриктивен и не може да се прави точна сметка за разходите за пътища. А милиард допълнително за ремонти в последните години не е нещо необичайно и е въпрос на философия на финансовото министерство за формиране на бюджета.

Чайков отрече твърдението, че фирмите са работили за сивия сектор, както и че са получавани аванси за текущи ремонти: "Никога не са получавани аванси по договори за текущ ремонт и поддържане за целия период, в който аз се занимавам с пътно строителство. Аванси се получават по договори за нови обекти или за основни ремонти, там, където стойностите са много големи, и са необходими средства за предварителна доставка на материали и други причини." Той увери, че няма доказателства за твърденията, че текущи ремонти са се изпълнявали за много по-малко пари и по начин, различен от възложения. Причината е, че АПИ възлага поръчки по определени количества работа по договори с определени количествени сметки.

"Ние няма как да носим отговорност за нещо, което ни е възлагано съгласно нормативната уредба. Прогнозната цена е такава, която може да се надвишава, защото държавата не може през 2018 да предвиди какво ще ѝ се наложи да ремонтира през 2022. Договорите са законни, играни са през обществени поръчки и възлаганията са законни, защото цената е прогнозна", каза Стефан Чайков.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 25.04   1154 г. – Мюсюлмански войски, предвождани от Нур ад Дин превземат Дамаск. 1699 г. – Състои се сватбата на немския граф Лудвиг Крафт фон Насау-Саарбрюкен и...