От Пловдив до Бургас с влак - с 1 час по-бързо след 3 години 3

11.02.2010 | 14:21
по статията работи: Апостол Апостолов
8 кандидата са заявили желание да участват в проекта за ремонта на линията
От Пловдив до Бургас с влак - с 1 час по-бързо след 3 години

8 кандидата

8 кандидата са заявили желание да участват в проекта за ремонта на жп линията Пловдив - Бургас. Общо 94 фирми са закупили тръжна документация. Това стана ясно днес по време на официалния старт на работата на комисията, която ще оцени кандидатите. Най-късно до 7 юни ще стане ясно кой ще ремонтира трите жп участъка по линията. Общата разгъната дължина на отсечката е 291 км. Предвижда се проектът да се реализира за срок от 3 години. След завършването му ще се постигне средна скорост на влаковете от 120 км/ч. Ремонтът ще доведе до спестяване на времето за пътуване с влак по направлението Пловдив-Бургас с 1 час и 10 мин.

Съгласно утвърдената инструкция от генералния директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ), подадените оферти бяха поставени в помещение, наблюдавано от видеокамери. Записът от камерите се архивира и дублира. Служител на НКЖИ предаде постъпилите оферти на председателя на комисията. След приключване работата на комисията, офертите се връщат обратно в помещението.

3 участъка

Ремонтът на железопътната отсечка е разделен на 3 участъка (позиции)

  • Позиция 1 - Михайлово - Калояновец. Срокът за изпълнение е 19 месеца;
  • Позиция 2 - Стара Загора - Ямбол и Завой - Зимница. Срок за изпълнениее 38 месеца;
  • Позиция 3 - Церковски - Карнобат и подновяване на железния път от Карнобат до Бургас. Срокът за изпълнение е 43 месеца.

Фирмите предварително са заявили в тръжната документация участъка, които желаят да рехабилитират, а именно:

  • "Терна" България (позиция 1,2,3);
  • CLF S.P.A. Italia (позиция 2 и 3);
  • "ОХЛ ЖС" - Чехия (позиция 3);
  • Консорциум "ЛВ - ТСВ - ГБС" - София (позиция 1,2 и 3);
  • SWIETELSKI- Австрия (позиция 1,2 и 3);
  • ТSО Chemin du corps de gard- Франция (позиция 1);
  • Консорциум "Салчеф - Енергоремонт" - Италия (позиция 1,2,3);
  • Съдружие „С.М.С - Трейс - СК 13"- София (позиция 1,2,3).

До 2 месеца стартира друг голям жп проект

На церемонията присъства транспортният министър Александър Цветков. "Това е първият голям железопътен проект, който ще стартира по ОП "Транспорт". Индикативният му бюджет е над 366 млн. лева, подчерта той. След старта на този проект, до месец-два трябва да стартира и друг голям проект - ремонтът на линията София - Пловдив, разкри още Цветков.

С реализацията на проекта се очаква да бъде постигнато намаляване на инцидентите, свързани с железопътния транспорт и на инцидентите в автомобилния транспорт чрез прехвърляне на трафик към железопътния транспорт. Ще се намали негативният екологичен ефект; ще се повиши сигурността и безопасността на влаковото движение, смятат от НКЖИ.

Възможен проблем

След срещата транспортни експерти неофициално коментираха, че при реализацията на проекта изниква съществен проблем. Става дума за осигуряване на необходимия чакъл. Да припомним, че паралелно с ремонта на линията се очаква да започне и строежът на магистрала "Тракия". В региона обаче са налични само две находища на инертни материали, които не могат да осигурят чакъл и за двата проекта, смятат експертите.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 17.12   546 г. – Крал Тотила завладява Рим. 1538 г. – Папа Павел III отлъчва от църквата английския крал Хенри VIII. 1777 г. – Франция първа признава...