През октомври започва преговорният процес с ЕК за финансиране на пътищата от кохезионния и регионалния фонд, обяви новият строителен министър Лиляна Павлова по време на парламентарния контрол.
„Нашата основна цел оттук нататък е да докажем и да обосновем максимално голям размер средства по линия на кохезионния фонд, допълнен по линия на Европейския фонд за регионално развитие. Така ще можем да получим максимално голям процент на финансиране на необходимия ресурс", каза още Лиляна Павлова.
Картата на разширената трансевропейска транспортна мрежа (TEN-T), която на техническо ниво вече е утвърдена и приключена от страна на ЕК, включва следните отсечки, които бяха допълнително включени за България: скоростен път Пловдив-Асеновград-Смолян-Рудозем-Ксанти - 125 километра дължина; скоростен път Варна-Каварна-Дуранкулак - 110 километра; АМ „Хемус"-Ябланица-Боаза-Велико Търново-Белокопитово - 127 километра; скоростен път Рила-Кюстендил-Дупница-Самоков, до разклонението на АМ „Хемус" и АМ „Тракия" - 243 километра; скоростен път Русе-Шумен - 105 километра, пише Dariknews.bg.
Окончателният вариант на тази разширена TEN-T мрежа, заедно с ревизирания и променения регламент за тези мрежи, в момента е подготвен. Той ще бъде изпратен от ЕК до ЕП и до Европейския съвет до края на септември, от които съгласно установените процедури те ще получат своите коментари и допълнения и впоследствие по същия ред ще бъдат върнати за окончателното одобрение. "Окончателното одобрение го очакваме през 2012 година", заяви Павлова.