Нашата следваща задача е изграждане на автомагистрала "Струма". Една от задачите и предизвикателствата пред нас са този обект да стане нормална магистрала. Това каза на работен семинар на тема "Автомагистралите в Република България" в сградата на УАСГ инж. Лазар Лазаров, член на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), предаде Агенция "Фокус".
От средата на следващата година трябва да започне строителството на магистралата. АПИ ще се постарае да бъде пуснат в строителство и лот 3.
Голяма роля за "Струма" играят и оценките за въздействие на околната среда. Опазването на защитените зони е доста сложен процес, за който също трябва време, каза още Лазаров.
По отношение на магистрала "Хемус" той обясни, че е необходимо изграждането на 8 км. и така ще се свърже околовръстното шосе на София и магистралата.
В програмата на АПИ влиза и Околовръстното шосе на София, който е най-натовареният път в България. Изграждането му е трябвало да стане в годините назад. В момента се строи от Пътен възел "Симеоново" до "Младост". Залегнала е и връзката от "Младост" до АМ "Тракия". Приоритет е и продължаването на АМ "Люлин" до пътен възел „Люлин" и западната тангента, коментира още експертът. Той изрази очакванията си да се образува тапа при пускането на магистралата при западната тангента на Околовръстното
След изграждането на отсечката от Калотина до София ще се премине към северната тангента. В източната тангента на Околовръстното шосе има недовършена отсечка при Казичене, където от 8 ленти се минава към 2 ленти", посочи още представителят на АПИ.